وزش باد شدید همراه با کاهش دما خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما همراه با شدت گرفتن وزش باد و گرد و غبار، پدیده‌های جوی غالب برای هفته آینده در سطح استان پیش‌بینی شده است.

محمد غیوری‌خواه گفت: روند کاهش دمای هوا در استان خراسان رضوی از فردا، شنبه آغاز می‌شود و برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده به عنوان خنک ترین روزها، کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما نسبت به امروز را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در هفته آینده، دمای هوا در نواحی شمالی و شرقی استان خراسان رضوی بیشتر کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین از امروز تا انتهای هفته آینده شدت وزش باد در استان افزایش می‌یابد، به طوریکه در بیشتر نقاط استان به ویژه نواحی مستعد و بادخیز و نواحی جنوب شرق استان، کاهش وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت و طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به جهت جریانات باد احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مشهد به ویژه نواحی مرکزی و شرقی این کلانشهر طی روزهای جمعه تا سه شنبه دور از انتظار نیست که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید شود.

غیوری خواه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد بدون تغییر همان ۳۶ درجه خواهد بود و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۲۲ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی این مدت بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ تربت حیدریه با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب ها: وزش باد ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.