رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

تمرکز دشمن بر اقتصاد است

سردار سلیمانی گفت: دشمن ظرفیت رسانه‌ای و فرهنگی و اجتماعی هم دارد، اما تمرکز او بر اقتصاد است.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی ۳، اظهار کرد: رویکردی که جهادگران در میهن اسلامی آغاز کردند راهگشا و مبنایی است که حتی در انقلاب اسلامی یک تحول فوق العاده و بزرگ را از سوی ملت ایران شاهد بودیم.

وی افزود: الگوی مدیریت در نظام مقدس اسلامی الگوی خدمت صادقانه و کار جهادی است. امروز برای حل مسائل و مشکلات کشور و همچنین نقش آفرینی بیشتر مردم، ضرورت دارد از این الگو بهره بگیریم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: راه عبور از بحران کم آبی، کار و مدیریت جهادی است. در این راستا آبرسانی به روستا‌ها امروز توسط سازمان بسیج سازندگی در حال انجام است و بر همین اساس اگر نزولات جوی مدیریت شود می‌توان از این بحران هم عبور کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سالیانه حدود ۴۵۰ میلیارد نزولات جوی در کشور وجود دارد که از این مقدار ۱۲۰ میلیارد آب روان حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب آن را مدیریت می‌کنیم و مابقی در صحرا‌ها و کویرهاست همچنین شیوه آبیاری در ایران همچنان در بخش کشاورزی غیر اصولی است در این راستا ضرورت دارد این شیوه آبیاری در روستا‌ها اصلاح و هر استانی برای اصلاح این مسیر باید نقشه راه داشته باشد.

وی با اشاره به بحران جمعیتی که ناشی از نقشه دشمن است، بیان کرد: کاهش جمعیت کشور، طی یک برنامه چندین ساله متاثر از سازمان‌های بین‌المللی در ایران اجرا شد و امروز آثار منفی آن را می‌بینیم و رفع آن بازهم به دست گروه‌های جهادی و با طرح‌هایی همچون ازدواج آسان و فرزندآوری قابل حل است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: شرایطی را باید فراهم کرد که سن ازدواج کاهش پیدا کند و با تحول فرهنگی و گروه‌های جهادی این مهم ممکن خواهد شد و از سویی دیگر ساخت منازل ارزان و کم ودیعه برای زوج‌های جوان و سایر طرح‌های سازنده از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه باید برای همه این مسائل طرح و برنامه داشته باشیم، خاطر نشان کرد: همه باید بکوشیم تا بحران جوانی جمعیت حل شود.

سردار سلیمانی افزود: طرح‌هایی در دو موضوع فرزندآوری و ازدواج آسان تعریف شده است. غیر از این دو مورد بحران دیگری در ایران نداریم. اقتصاد و معیشت هم‌کلان مسئله هستند که باید با کار جهادی حل و فصل شوند.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان تروریسم اقتصادی نظام سلطه را فراموش نمی‌کنند، گفت: ملت ما توانست در برابر همه این فشار‌ها مقاومت کنند و به موفقیت‌های بزرگی در بخش‌های متخلف دست یابند و اقتصاد مقاومتی مردم سالار، نسخه شفابخش ما در جنگ اقتصادی است و امروز افزایش رونق و جهش اقتصادی از طریق نقش آفرینی مردم در مشاغل خرد و خانگی رخ داده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: راه حل مشکلات امروز، اقتصاد مقاومتی و نه اقتصاد سرمایه داری است و تنها در یک مورد بدهی ۵۰۰ میلیارد دلار ترکیه نشان از ضعف‌های اقتصادی لیبرالیستی دارد.

وی کشور ایران را ثروتمند، گسترده و در موقعیت ژئوپلیتیک و قدرتمند عنوان کرد و افزود: امروز در همه رویکرد‌ها باید انقلابی عمل کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: دیروز شهدای استان اصفهان و رزمندگان جبهه مقاومت راهبرد‌های دفاع مقدس را در جبهه‌های مقاومت پیاده کردند و امروز مگر ممکن است ملت ایران با این اداره‌ها، نتواند مسائل اقتصادی را حل کند.

سردار سلیمانی خطاب به جهادگران، گفت: جنگ امروز ما اقتصادی است. دشمن ظرفیت رسانه‌ای و فرهنگی و اجتماعی هم دارد، اما تمرکز او بر اقتصاد است. این رزمایش‌ها برای تحقق الگو‌های دیروز در دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر‌ها که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند با اقتصاد مقاومتی در دوره معاصر محقق می‌شود و این روند باید در مراحل مختلف ادامه یابد و این مکتب بین مردم ادامه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
میشه بگید تمرکزش بر اقتصاده سربازهای داخلیش کیانند
آخرین اخبار