معاون اجرایی رئیس جمهور:

کمک شرکت‌های دانش بنیان در ایام اربعین تسهیل کننده خدمات به زائران است

منصوری گفت: ورود جدی شرکت‌های دانش بنیان در ایام اربعین تسهیل کننده خدمات به زائران است و می‌تواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند.

محسن منصوری روز دوشنبه در رویداد همکاری فناورانه در خدمت رسانی به زائران اربعین با بیان اینکه اربعین در طی این سال‌ها نقطه مرکزیِ زندگی شیعیان شده است، تصریح کرد: معمولا هر کسی دال مرکزی در زندگی خود دارد و همه مناسبات را بر مبنای آن تنظیم می‌کند، مفتخر هستیم در چند سال گذشته شیعیان و ایرانیان اربعین را کانون مرکزی زندگی خود قرار داده‌اند و نمی‌توانیم این را از برنامه کاری خود خارج کنیم. همه زندگی خود را بر این مبنا تنطیم‌کرده‌ایم.

وی، اربعین را مانور بزرگ جهان تشیع دانست و عنوان کرد: در هر کجای دنیا که اتفاق بزرگی رخ می‌دهد از مسیر و محور اهل بیت عبور می‌کند، اتفاقات امسال در دهه اول محرم نوید یک اربعین باشکوه را می‌دهد.

منصوری با یادآوری اینکه به رغم همه تهاجمات فرهنگی دشمن، محرم پر فروغ‌تر از هر سال برگزار شد، اظهار داشت: در مراسم عید غدیر هم چند میلیون جمعیت در استان تهران و سایر استان‌ها به عشق اهل بیت پای کار آمدند، در حج با محوریت اهل بیت آن اتفاق بزرگ رقم‌می خورد، در اتفاقاتی مانند مراسم حاج قاسم، مردم به دلیل گره خورون حاج قاسم با اهل بیت به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه اربعین محور خدمت و مبارزه است، گفت: در جنگ ترکیبی و هیبریدی یکی از مهمترین ابزار‌ها جنس سازماندهی اربعین است، مردم همه پای کار اربعین آمدند و این اتفاق بزرگ سال به سال به شکوه و عظمتش افزوده می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اربعین را مصداق بارز حکمرانی مردمی برشمرد و بیان کرد: نام این دولت مزین به مردم است و پیشرفته‌ترین و متعالی‌ترین نوع مدیریت مردمی در اربعین شکل گرفته و هنر دولت این است که این را به سایر حوزه‌ها تعمیم بدهد. اگر مدل اداره اربعین به سایر حوزه‌ها تعمیم یابد، حتما در حوزه مردمی سازی و مدیریتی به توفیقاتی دست می‌یابیم.

منصوری در ادامه با اشاره به بکارگیری نرم افزار‌های فناورانه برای ارائه تسهیلات در ایام اربعین گفت: در حوزه حمل و نقل با نرم افزار و فناوری پیشرفته می‌توان تسهیلاتی برای زائران فراهم کرد.

وی در این رابطه توضیح داد: برای نمونه خودرو‌هایی که در ایام اربعین به سمت مرز تردد می‌کنند به طور متوسط دو سرنشین دارند، می‌توان این ظرفیت را به اشتراک گذاشت که این موضوع با یک نرم افزار به اشتراک گذاری خدمات، قابل حل و فصل است.  

وی با بیان اینکه با مدل فناورانه و اطلاع رسانی می‌توان شیب مراجعه مردم به مرز‌ها  را در ایام اربعین به تعادل رساند، خاطر نشان کرد: گاهی در یکروز چند صد هزار نفر به مرز مراجعه می‌کنند و روز‌های بعد با کاهش جمعیت مواجهیم این را می‌توان در مدل فناورانه به گونه‌ای اطلاع رسانی کرد تا شیب مراجعه مردم به تعادل برسد، حتما امکان پذیر است.

معاون اجرایی رییس جمهور ورود جدی شرکت‌های دانش بنیان در ایام اربعین را تسهیل کننده خدمات به زائران دانست که می‌تواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار