پاسخ دهی به استعلامات ثبت شده در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از پاسخ دهی به ۹۸ درصد از استعلامات ثبت شده در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خبر داد.

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به آخرین آمار سامانه پایش اراضی، گفت: ۸۴۲۵ درخواست استعلام تاکنون در خصوص خدمات حوزه زمین از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان انجام شده که به حدود ۹۸ درصد از استعلامات پاسخ داده شده است.

او در خصوص زمان صدور مجوز استعلامات در استان، افزود: مازندران با حدود تعداد ۹۸۶۴ مجوز‌ها و استعلام انجام شده و میانگین زمان پاسخ گویی حدود ۴۴/۷۳ درصد، پیشرفت قابل توجهی را در مدت زمان پاسخ دهی به درخواست‌های تکمیل شده داشته است.

اعزی گفت: تعداد درخواست‌های ماهانه در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در مازندران حدود ۱۷۲۹ درخواست بوده که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیشترین میزان درخواست‌ها را داشته و شرکت راه آهن، آب و فاضلاب، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و سازمان محیط زیست از جمله دستگاه‌های اجرایی بوده اند که پاسخ دهی کامل به درخواست‌ها را داشته اند.

او از ایجاد سامانه پنجره واحد زمین به عنوان پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک، افزود: با هدف صیانت از منابع طبیعی و ملی و همچنین بحث مدیریت اراضی کشور جهت جلوگیری از دست اندازی و سو استفاده افراد از منابع ملی به وزارت ارتباطات ماموریت داده شد تا نسبت به ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت اراضی کشور اقدام کند.

اعزی گفت: از جمله مزایای ایجاد پنجره واحد زمین می‌توان به حفظ حقوق بیت المال، تسهیل ارائه خدمات حوزه زمین، افزایش رضایتمندی مردم و ایجاد رقابت بین دستگا‌های خدمت رسان به مردم، حفاظت از اراضی ملی و دولتی، سهولت در شناسایی تخلفات و مفاسد، شفافیت و پیشگیری از مفاسد اقتصادی، ایجاد بانک الکترونیکی یکپارچه از اطلاعات مربوط به فرایند زمین، ساماندهی فرایند‌های حوزه اراضی و املاک و جلوگیری از بروز تخلفات اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.