عسگریان: تخلیه نخاله آزادی تا ۲۰ روز آینده/ تنها یک دستگاه چمن‌زن در ورزشگاه وجود دارد

سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: با توجه به حجم تخریب در ورزشگاه آزادی پیش‌بینی می‌شود که نخاله موجود به صورت کامل ۱۴ تا ۲۰ دیگر تخلیه شود.

مهیار عسگریان شامگاه دوشنبه در برنامه تلویزیونی در خصوص ورزشگاه آزادی گفت: اسفند ماه سال گذشته بازسازی این ورزشگاه توسط شرکت توسعه اماکن ورزشی، وزارت ورزش و دولت کلید خورد. با توجه به اینکه ابر پروژه است در ابتدا بحث ریزش ورزشگاه آزادی مطرح شد که دادستان با ورود به این موضوع دستور به توقیف طبقه دوم آن را داد. در این خصوص نیز توسط وزارت راه و شهرسازی مطالعات این ورزشگاه آغاز و مشخص شد که مقاومت اسکلت مجموعه مشکلی ندارد. البته پس از این موضوع رفع توقیف ورزشگاه از سوی دادستانی صادر شد و عملیات بازسازی آن از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم کار که ۴۵ هزار متر مربع سکو و فضا وجود دارد ساخت و بازسازی آن بسیار زمان بر است. برای عملکرد بهتر این ورزشگاه بنا داریم با آرماتور زیر پلکانی و تقویت ستون‌ها، ضمن کاهش و سبک شدن راندمان کاری و عمر ورزشگاه بیشتر خواهد شد.

سرپرست شرکت توسعه اماکن ورزشی ادامه داد: با شروع برداشتن سکو‌ها یک متر و بیست سانتی متر از بتن تخریب و برداشت شده است که با توجه به حجم کار و نحوه برداشت نخاله‌ها به بیرون کمی زمان بر خواهد بود. با توجه به میزان فضای موجود و حجم کار بازسازی آن ۱۶ تا ۱۹ ماه زمان خواهد برد که زمان معقولی برای این طرح خواهد بود.

عسگریان همچنین در خصوص کوتاه نشدن چمن ورزشگاه نیز افزود: با توجه به اینکه تنها یک دستگاه چمن‌زن در این ورزشگاه وجود دارد پیش از بازی هفته نخست، دستگاه خراب شد و به همین خاطر نتوانستیم چمن را پیش از بازی کوتاه کنیم. با توجه به اینکه هیچ مبلغی از تیم‌ها گرفته نمی‌شود برای هزینه و تعمیر این موارد نیازمند اعتبار هستیم. برای نگه‌داری چمن، روشنایی، سکو و موارد دیگر ورزشگاه آزادی روزانه یک تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

وی همچنین در خصوص میزبانی ورزشگاه آزادی برای تیم‌های پرسپولیس و نساجی در لیگ قهرمانان گفت: نشست‌هایی در این خصوص با این تیم‌ها برگزار شده است و بنا داریم این استادیوم را برای بازی‌های این دو تیم آماده کنیم. قول می‌دهم هیچ مشکلی برای میزبانی آنان به وجود نیاید، ولی می‌طلبد که ۲ باشگاه همکاری خوبی داشته باشند.

به گفته عسگریان بودجه امسال شرکت توسعه ۷۰ میلیارد تومان است که برای ساخت یک استادیوم به روز ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
پولهاو پاداشهایی که برای هیئت رییسه فدراسیون برای نتایج افتضاح در جام جهانی که برای خود تصویب کردن و گرفتن الان میشدvar اورد و یکسری مشکل رو حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
تو رو خدا خراب کنید این ورزشگاه رو.شاه ملعون این رو ساخت تا زن‌ و مرد در آن شادی کنن. باید نگرانی های رهبری را سر لوحه کار ها کنیم.خاهش میکنم از همه مسولین که این ورزشگاه تخریب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اگر فقط بخشی از پول های عظیم رانتی پتروشیمی و فولاد و شرکت های خصولتی.. در کشور آزاد بشه، می توان چند ورزشگاه به روز و درجه یک در ایران ساخت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
سالانه هزاران میلیارد تومان در فوتبال کشور هزینه میشه، فقط به دلالی و قرادادهای میلیاردی میرسه!! دریغ از چند ورزشگاه استاندارد و چمن خوب!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
کارکنای دستگاهها با همکاری انتظامات دستگاههای برقی و موتوری رو اجاره میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
هرجا رفتید اونجا تخریب و ویران شد.:))
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چرا خبر اشتباه مینویسین، طرف گفت ماهی ۱ تا ۱.۵ میلیارد هزینه داره برای نگهداری ورزشگاه، نه روزی !!!
Germany
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
با توجه به حجم تخریب در ورزشگاه آزادی پیش‌بینی می‌شود که نخاله موجود به صورت کامل ۱۴ تا ۲۰ دیگر تخلیه شود.
آخرین اخبار