ایمن سازی بزرگترین تونل ریلی درون شهری

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: بزرگترین تونل ریلی درون شهری ۹۰ درصد ایمن سازی شده است.

حامد یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مشکل تونل نیک‌پسندی به عنوان یکی از مسائل تحت نظارت مجموعه مدیریت بحران استان گفت: در تونل نیک‌پسندی که بزرگترین تونل ریلی درون شهر تهران به طول ۹ کیلومتر است و خط تهران-تبریز از این محور عبور می‌کند، مخاطرات بسیاری از جمله عدم وجود سیستم اعلام اطفا حریق، شناسایی شد که با بسیج دستگاه‌ها در این خصوص ایمن‌سازی نسبی انجام شد و هم‌اکنون قطارها به صورت ایمن عبور می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان کرد: برای آمادگی در برابر حوادث مانورهای مختلفی را در دستور کار داریم که این جز تکالیف قانون است و می‌تواند موجب آمادگی دستگاه‌ها شود.

یزدی‌مهر با بیان اینکه میزان هم‌افزایی را با برگزاری جلسات و دوره‌‌های آموزشی افزایش داده‌ایم، گفت: مانورهای لحظه صفر بدون اطلاع‌رسانی قبلی به شهرستان‌ها برای آمادگی آن‌ها در برابر حوادث برگزار شده‌اند.

وی عنوان کرد: تمام رفتار رسانه‌ای ما نیز بر اساس اسناد بالا دستی است که به طور مثال بر اساس قانون بر اطلاع‌رسانی مسائل هواشناسی برای آمادگی دستگاه‌ها تاکید فراوان داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن اشاره به اینکه در خصوص تهیه نقشه خطرپذیری شهرستان‌ها، فرمانداران مکلف شده‌اند، اضافه کرد: در این نقشه باید همه خطرات و راهکارها و الگوهای خدمت‌رسانی یک شهرستان مشخص باشد و این یک تکلیف قانونی برای فرمانداری‌ها است و مجموعه این نقشه‌ها نقشه‌راهی برای مدیریت بحران در استان خواهد بود.

 

برچسب ها: مدیریت بحران ، مانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.