مهار آتش در مراتع بلده نور؛ ۶ هکتار مرتع سوخت

آتشی که از عصر امروز به جان مراتع دو روستای بلده شهرستان نور افتاده بود مهار شد.

حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه آتش سوزی به مراتع دو روستای بخش بلده شامل هتر و چل خسارت زد، گفت: برآورد اولیه نشان می‌دهد حدود ۶ هکتار از پوشش گیاهی در مراتع این دو روستا در آتش سوخت.

او با بیان اینکه آتش اکنون به طور کامل مهار شده است، افزود: در جریان عملیات اطفای حریق علاوه بر یگان‌های منابع طبیعی، هلال احمر، نیرو‌های مردمی منطقه یک فروند بالگرد آتش نشان نیز بکار گرفته شده بود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران که همچنان در منطقه آتش سوزی حضور دارد، گفت: شرایط محیطی و صعب العبور بودن منطقه کار مهار آتش را سخت کرده بود.

محمدی شیرکلایی گفت: با توجه به اینکه سرعت وزش باد در منطقه آتش سوزی بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت بود و نبود رطوبت سبب شد آتش به سرعت شعله ور شود.

او ادامه داد: اجرای همزمان عملیات اطفای حریق از زمین و آسمان و اجرای آتش بر سبب شد آتش پیش از آنکه به عرصه‌های جنگلی برسد مهار شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، ادامه داد: علاوه بر نیرو‌های امدادی شهرستان نور نیرو‌هایی نیز از شهرستان نوشهر در جریان عملیا تاطفای حریق حضور داشتند و همچنان در منطقه حضور دارند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران، هواشناسی و محیط زیست استان چند روز گذشته با صدور اطلاعیه هایی جداگانه با اشاره به افزایش دمای هوای استان  نسبت به  آتش سوزی در جنگل و مراتع هشدار داده بودند و از کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند خواسته بودند از روشن کردن آتش  خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.