ماجرای جمجمه‌ گمشده بیمار و درگیری در بیمارستان میناب چه بود؟

در روزهای گذشته شاهد ایجاد برخی حواشی حول محور بیمارستان حضرت ابالفضل(ع) میناب بودیم، مسئله‌ای که منجر به بروز درگیری‌هایی در بیمارستان شد.

در روز‌های گذشته شاهد ایجاد برخی حواشی حول محور بیمارستان حضرت ابالفضل علیه السلام میناب بودیم، مسئله‌ای که منجر به بروز درگیری‌هایی در بیمارستان شد و خانواده‌ی یکی از بیماران این بیمارستان با حمله و ایجاد نزاع و درگیری، اقدام به شکستن بخشی از شیشه‌های بیمارستان کردند، اولین اخباری که از این حادثه مخابره شد مبنی بر این بود که این خانواده، که بیماری تصادفی و ۱۴ ساله را در بیمارستان حضرت ابوالفضل داشته‌اند به روند درمان و آنچه که گم‌شدن قسمتی از جمجمه‌ی مریض بوده است اعتراض داشته‌اند و همین خبر در فضای رسانه‌ای استان و کشور مخابره شد.

شرح منتشر شده اولیه از اتفاق رخ داده به این شکل بود که " روز درگیری، خانواده نوجوان چهارده ساله برای پیگیری ادامه فرآیند درمان و عمل جراحی و پیوند بخشی از جمجمه برداشته شده به بیمارستان مراجعه می‌کنند تا با عمل مجدد برای پیوند بخش برداشته شده، اقدامات لازم از سوی کادر درمانی انجام گیرد، اما با خبری مبنی بر گم‌شدن بخشی از جمجمه روبه‌رو می‌شوند و همین امر منجر به جنجال در بیمارستان می‌شود".

با توجه به اینکه ابعاد قضیه کاملا مشخص نبود، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در جمع رسانه‌ها ابعاد این موضوع را روشن کرد.

حسن زارعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به عمل جراحی جمجمه جوانی که بر اثر تصادف با موتور سیکلت دچار آسیب مغزی شده بود گفت: بیمار ۱۴ ساله در تاریخ ۹ خردادماه سال جاری، ساعت ۱۹:۳۰ با سطح هوشیاری ۴ توسط فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان میناب به این بیمارستان منتقل شده بود که سریعا اینتوبه و به اتاق عمل فرستاده شد.

 وی افزود: به علت آسیب وارد شده به جمجمه این جوان در زمان تصادف مغز وی متورم شده بود که مورد عمل جراحی کرانیوتومی (باز کردن جمجمه برای کاهش فشار داخل مغز و از بین رفتن تورم) قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تصریح کرد: پس از انجام این عمل، بیمار برای مراقبت‌های ویژه به مدت یک ماه در آی سی یو بستری شد  و در این مدت بیمار سطح هوشیاری پایینی داشته و ارتباط برقرار نمی‌کرد، فقط ارتباط چشمی داشت و قادر به حرکت هم نبوده است.

زارعی افزود: این جوان ۱۴ ساله در تاریخ ۲۷ تیرماه با علائم حیاتی گفته شده و با داشتن زندگی نباتی  از بیمارستان مرخص شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: بیمار از زمان ترخیص تا به امروز چندین بار مراجعه و ویزیت شده که دیروز مجددا بستری و عمل جراحی کرانیوپلاستی  انجام شد که در حال حاضر بیمار در بخش جراحی تحت مراقبت قرار دارد و حال عمومی وی خوب است.  

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ عمل جراحی بر روی بیمار انجام شده اظهار داشت: در عمل جراحی دیروز، جاگذاری مش در جمجمه بیمار صورت گرفت و این بیمار هم اکنون علائم حیاتی نرمال دارد و از بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص و هم اکنون در بخش جراحی بیمارستان بستری است.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: تیم پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تا زمان بهبودی کامل بیمار در کنار وی و خانواده این جوان عزیز خواهد بود و تمامی تلاش خود را برای بهبودی کامل بیمار انجام خواهد داد.

زارعی درباره سئوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص جمجمه و روند درمان بیمار، گفت: در تمام دنیا مرحله برداشت بخشی از جمجه مرسوم و بخشی از روند درمان است و مردم به مجموعه درمانی اعتماد کامل داشته باشند.

زارعی همچنین بیان داشت: در مورد مسائل مطرح شده موضوع در حال بررسی کارشناسی بوده و در صورتی که همکاران بیمارستان اقدامی خارج از اصول علمی و موارد قانونی انجام داده باشند اقدامات لازم انجام خواهد شد و با افراد خاطی برابر مقررات برخورد می‌شود.

برچسب ها: عمل جراحی ، جمجمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار