۵ کشته و زخمی بر اثر جاری شدن سیل در صعده یمن

جنبش انصارلله یمن از کشته و زخمی شدن ۵ نفر بر اثر جاری شدن سیل در استان صعده خبر داد.

براثر جاری شدن سیل در تعدادی از مناطق استان صعده که پایگاه گروه انصارالله در شمال غربی یمن است، دو نفر جان باختند و سه نفر زخمی شدند. 

خبرگزاری «سبأ» که انصارالله در صنعاء آن را اداره می‌کند، اعلام کرد در این حادثه چند خانه در منطقه قحزه استان صعده به طور کامل ویران شد و به ۵۷۳ خانه در شهر‌های سحار، صعده و صفراء نیز آسیب وارد شد.

محمد جابر عوض استانداره صعده در دولت نجات ملی که از گروه انصارالله تشکیل شده است، از سازمان‌ها و انجمن‌ها خواست تا به سرعت وارد عمل شوند و برای کمک اضطراری به آسیب دیدگان تلاش کنند.

وی بر اهمیت اجتناب شهروندان آواره و دیگر افراد از قرار گرفتن در مسیر سیلاب‌ها یا نزدیک شدن به آن و عدم ساخت و ساز در دره‌ها و مسیر سیل و باران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سبأ، تیم‌های نجات از بیمارستان الجمهوری و جمعیت هلال احمر یمن در استان صعده برای ارائه کمک‌های اضطراری و تخلیه آب‌ها و فاضلاب، به مکان‌ها و خانه‌ها و اردوگاه‌های آسیب دیده رفتند.

در همین زمینه سازمان هواشناسی یمن در صفحه فیسبوک خود درباره حضور در دره‌ها و محل عبور سیلاب‌ها و همچنین رعد و برق هشدار داد و پیش بینی کرد بخش‌هایی از استان‌های شبوه، أبین، البیضاء، لحج، ضالع، تعز، إب، ریمه، ذمار، صنعاء، عمران، محویت، حجه و صعده، شاهد بارش شدید باران همراه با رعد و برق باشند.

هواشناسی یمن همچنین در برخی از استان‌های المهره، حضرموت، جنوب مأرب و غرب الجوف، بارندگی پراکنده و گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی کرد. 

جاری شدن سیل در یمن اوضاع فاجعه بار انسانی را تشدید می‌کند؛ این اوضاع ناشی از درگیری‌ها در این کشور عربی برای نهمین سال متوالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار