بورل: روسیه یک کوتوله اقتصادی است

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سخنانی مدعی شد که روسیه به هیچ وجه یک بازیگر مهم در عرصه اقتصادی نیست.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه ال پاییس مدعی شد که به هیچ عنوان روسیه را یک بازیگر اصلی در عرصه اقتصادی نمی‌داند و این کشور چیزی جز یک کوتوله اقتصادی در جهان نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود در این باره مدعی شد: اقتصاد روسیه در مقایسه با اقتصاد بازیگران ژئوپلیتیک واقعی بسیار کوچک است، روسیه یک پمپ بنزین است که صاحب آن بمب اتمی دارد. بازیگر واقعی ژئوپلیتیک چین است که اروپا با آن اختلافات کوچک دارد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روسیه اخیراً در بین بزرگترین اقتصاد‌های جهان قرار گرفته و در این زمینه از آلمان پیشی گرفته است. اقتصاد اروپا در حالی که تحریم‌های شدیدی را در یک و نیم سال گذشته علیه روسیه اعمال کرده رو به رکود رفته و بیشتر تورم را در این مدت تجربه کرده است.

بر اساس پیش بینی کارشناسان، رکود اقتصادی کشور‌های اروپایی ادامه خواهد داشت، در حالی که اقتصاد روسیه با وجود همه محدودیت‌ها به آرامی در حال رشد است.

بورل در انتها گفت: اروپا با جهانی دوقطبی مخالف است، ما از نظم جهانی موجود راضی هستیم، جایی که آمریکا خود را هژمون جهانی می‌داند. ما به آمریکا نزدیک هستیم، اما این بدان معنا نیست که ما منافع خود را نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
از مریخ نوردشون مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
اقای بورل دارد ادرس اشتباهی میدهد و جهانیان را گمراه میکند . واضحات جهان را انکار میکند اینکه اکنون جهان چند قطبی شده است .
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۲۰:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
کل را قاره اروپا در متشکل از از کوتوله را هایی در است در که همیشه از شد آمریکا اجازه اب خوردن میگیرن اگه آمریکا به آنها اجازه ندهد از تشنگی هلاک میشن.بعد روسیه که اروپا و آمریکا و ژاپن و کره ای جنوبی وانبار سلاحهای آنها را خالی کرده راکوچک میشمارد کل دنیا برای خرید سلاح دنبال روسیه میدوند حال این کوتوله اقتصادی هم جنگ میکند هم سلاح میفروشد و مردم خوشحالی هم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
ولی مثل امریکا بقول ترامپ راهی جهنم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
بورل: روسیه یک کوتوله اقتصادی است
بورل زیاد به خودت فشار نیار چون فعلا که این کوتوله اتحادیه اروپا را فلج کرده و در یک باتلاق بلاتکلیفی عمیق فرو برده ..... هاهاها هاهاها هاهاها ...
آخرین اخبار