آغاز طرح ارتقای انضباط ترافیکی در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:طرح عملیاتی ارتقای انضباط ترافیکی در شهر کرمان آغاز شد.

سردار فرشید گفت: با توجه به وجود آمدن ترافیک‌ها در سطح معابر شهری در موضوعات ترافیکی و به دنبال درخواست‌های مردمی، طرح عملیاتی "ارتقای انضباط ترافیکی با رمز "یا اباعبدالله الحسین" از صبح امروز در شهر کرمان آغاز شد.

او افزود: در این طرح با هماهنگی دستگاه قضایی و با هدف برخورد قانونی با رانندگان متخلف به خصوص تخلفات ساکن مانند پارک دوبل در معابر، پارک خودرو و موتورسیکلت در پیاده روها، حرکت خلاف مسیر، تردد در مسیر‌های ویژه، توقف ممنوع و پارک ممنوع، توقف در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی که باعث نارضایتی شهروندان می‌شود، انجام می‌گیرد.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۷۹ شهروند در معابر شهری و بیش از ۳۹۰ شهروند در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند گفت: برخود با تخلفات کمربند ایمنی، حاملین بار غیر متعارف، توقف در مکان غیر ایمن وانت بار‌های دست فروش، اعمال قانون موتورسواران فاقد کلاه ایمنی و.. نیز از دیگر اقدامات پلیس راهور در این طرح خواهد بود.

او اظهار داشت: در این طرح با بهره گیری از امکانات پلیس راهور و با مشارکت دستگاه‌های مسئول در ترافیک و پشتیبانی رسانه‌ای به دنبال پیشگیری از سوانح رانندگی و کاهش تلفات و ارتقای فرهنگ رانندگی هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان به شهروندان توصیه کرد: در اجرای این طرح از رانندگان عزیز تقاضا داریم ضمن احترام به رعایت قوانین و مقررات رانندگی، در حفظ حقوق شهروندی نیز کوشا باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
طرح خوابیده فایده ندارد باید در همه معابر وچهارراه ها حضور داشته باشید و به امید دوربین ها نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ali13
۰۸:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
متأسفانه کرمان مانند جنگل اداره می شود و هیچ مدیریتی در حوزه راهنمایی رانندگی وجود ندارد چراغ راهنمایی عملا کاربرد خودش را از دست داده از پارک دوبل رد کردن پارک سوبل را باید ثبت جهانی کنند