۷ هکتار اراضی حسن آباد دامغان زیر کشت نهال قرار گرفت

نماینده دامغان در مجلس با اشاره به کاشت ۴۰۰ هزار نهال در نهالستان حسن آباد دامغان، گفت: هفت هکتار از هشت هکتار مساحت این نهالستان زیر کشت نهال درختان قرار گرفته است.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان در مجلس در بازدید از نهالستان حسن آباد دامغان که در زمره نهالستان‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور است، تاکید داشت: سهم دامغان از این طرح ملی ۴۰۰ هزار اصله درخت است.

وی با بیان اینکه هفت هکتار از مجموع هشت هکتار وسعت نهالستان حسن آباد دامغان تحت کشت نهال قرار گرفته است، افزود: در تأمین نهال‌های مورد نیاز در طرح کاشت درخت با مشارکت مردم از سوی منابع طبیعی، رعایت گونه‌های سازگار با اقلیم و شرایط شهرستان دامغان لحاظ شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور بدون همراهی مردم و ارگان‌های مردمی و تشکل‌ها، میسر نمی‌شود، تاکید کرد: مسئولان منابع طبیعی دامغان از ظرفیت دهیاری و بخشداری‌ها و شورا‌های اسلامی روستایی بهره‌گیری کنند.

علیزاده برمی خواستار استفاده از ظرفیت‌های مردمی به خصوص دانش آموزان و دانشجویان به مثابه قشر پرجمعیت و تأثیرگذار جامعه شد و بیان داشت: زیرساخت‌های نهالستان حسن آباد در شهرستان دامغان باید تقویت شود تا بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

وی افزود: با وجود نهالستان حسن آباد شهرستان دامغان تولید انواع نهال مثمر و غیر مثمر وجود دارد و می‌توانیم در طرح مردمی نهضت کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان همه نیاز‌های خود را تأمین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار