قرارگاه رسانه‌ای اربعین جنوب شرق کشور آغاز به کار کرد

همزمان با ورود کاروان زائران حسینی از کشور پاکستان، قرارگاه رسانه‌ای اربعین صداوسیما با هدف انعکاس میزبانی و استقبال از زوار پاکستانی در نقطه صفر مرزی میرجاوه و ریمدانب ا شعار «یا زینب کبری (س)» آغاز به کار کرد.

کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم و در برنامه زنده تلویزیونی موکب شرقی، با بیان اینکه واقعه عاشورا و مکتب امام حسین (ع) تفسیر قرآن کریم بوده و راه و رسم زندگی را به انسان‌ها می‌آموزد، گفت: کار برای اربعین حسینی، یک کار سازمانی نیست، بلکه یک امر معنوی محسوب می‌شود.

محمد کرمی ادامه داد: باید شرایط را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به بهترین نحو ممکن مهیا کنیم چرا که این ایام متعلق به مردم است.

وی بیان کرد: با توجه به میزبانی سیستان و بلوچستان از زائران پاکستانی اربعین حسینی، باید درست مدیریت کرده و در این ایام از ظرفیت استان‌های معین نیز استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: امام حسین (ع) برای احیای دین مبین اسلام قیام کرد و راه آزادگی و بندگی را به مردم جهان نشان داد و در این راه از جان و مال خود گذشت.

وی با بیان اینکه امروز دنیا شاهد انسجام امت اسلامی است و نمونه بارز آن پیاده روی ایام اربعین حسینی است، تاکید کرد: افراد زیادی در قیام حسینی سعی در بازگرداندن امام (ع) داشتند اما هیچ تأثیری بر عزم امام و یارانش نداشت چرا که واقعه عاشورا تفسیر قرآن کریم بوده و راه و رسم زندگی را به انسان‌ها می‌آموزد.

کرمی اظهار کرد: نماد هر کشوری ورودی آن کشور است بنابراین سعی کنیم تا به بهترین نحو ممکن از زائران اربعین حسینی استقبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار