سازش حدود ۵۷ درصدی در شعب شورای حل اختلاف استان تهران

 شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت‌کاران به منظور رسیدگی سریع و تخصصی به اختلافات و ایجاد سازش بین فعالان بخش صنعت استان در خانه صنعت‌کاران ایران افتتاح شد.

 آیین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف تهران ویژه خانه صنعتکاران با حضور غلامرضا مهدوی، معاون قضایی دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران، آیت الله مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنی هاشمی رئیس خانه صنعت کاران ایران جمعی از مدیران و مسئولان امروز برگزار شد.

بنی هاشمی گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌های اخیر را با عناوین اقتصادی برای شعار سال نامگذاری کردند.

رئیس خانه صنعت کاران ایران با اشاره به اهمیت تولید و توسعه اقتصادی، اظهار کرد: حمایت از تولید کنندگان از خوابیدن چرخ تولید جلوگیری و به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

با اشاره به ظرفیت ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط خانه صنعت‌کاران ایران، از شورای حل اختلاف استان تهران درخواست کرد تا این شعبه به مجتمع تبدیل شود و از ظرفیت نخبگان خانه صنعتگران برای حل اختلافات تولید کنندگان و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی به دلایل اختلافات مختلف جلوگیری شود.

آیت الله مصباحی مقدم نیز در این مراسم گفت: هدف خداوند برای آفرینش ما رشد و تعالی است که باید برای رسیدن به آن تلاش کرد باید نگاه به خدمت باشد که خداوند پاسخ مضاعف خواهد داد.

وی با اشاره اینکه ظرفیت رشد اقتصادی در کشور زیاد است، ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه رهبر رشد ۸ درصدی اقتصادی را پیش بینی کرده که برخلاف اظهارات برخی افراد قابل دستیابی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با روی باز و نگاه حمایت و نه مانع تراشی با بخش مولد مواجه شوند.

آیت الله مصباحی مقدم با دستمریزاد گفتن به شورای حل اختلاف برای حل اختلافات واحد‌های تولیدی، افزود: بانک‌ها، بازار سرمایه و... هم باید به بخش تولید کمک کنند.

غلامرضا مهدوی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران نیز در این نشست با تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا، برای آشنایی با عملکرد شورا‌های حل اختلاف در خصوص نحوه شکل گیری، فلسفه و وظایف شورا‌های حل اختلاف توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه طبق قانون، ۲ نوع صلاحیت و رسالت برعهده شورا‌های حل اختلاف گذاشته شده یکی از آن‌ها صلاحیت سازشی است که بی حد و حصر است و در مورد تمامی دعاوی حقوقی و مدنی صدق می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۲۱۳ شعبه ویژه صلح وسازش مستقر در ارگان‌های مختف، افزود: در حدود ۱۵۰ شعبه ویژه نیز در معیت مراجع قضایی استان تهران با رسالت ایجاد سازش تشکیل شده است.

مهدوی با اشاره به ایجاد سازش حدود ۵۷ درصدی در شعبات شورای حل اختلاف استان تهران، گفت: این امر برکات بسیاری دارد که در نتیجه آن ورودی پرونده به دادسرا از ۲۰۰ پرونده در ماه به کمتر از ۹۰ فقره رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
شورای حل اختلاف = شورای جلوگیری از شکایت کردن مردم = شورای پایمال کردن حق مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
انشاالله موفق باشند
آخرین اخبار