معاون اجرایی رئیس جمهور:

اموال آزاد شده ایران در جهت رونق تولید استفاده خواهد شد

محسن منصوری با حضور در برنامه صف اول درباره اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم توضیح داد.

محسن منصوری معاون اجرایی دولت در برنامه صف اول درباره رویکرد دولت سیزدهم بیان کرد: ما در دولت از نظر شیوه‌های حکمرانی تغییر ریل انجام داده ایم. دولت سیزدهم نگاه به داخل را گره گشا میدانست و معتقدیم که اگر به داشته‌های خود تکیه کنیم می‌توان مشکلات کشور را حل کرد. البته گاه ساز و کار‌های ما کامل نیست، اما به لطف خدا وارد فاز اجرایی این موضوع شده ایم. دولت سیزدهم خود را در قبال تمام مسائل پاسخگو می‌داند و مسئولیت گریزی ندارد. همین سفر‌های استانی و بازدید‌های میدانی که رئیس جمهور دارد مساله مهمی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به شفاف شدن نظام دریافت و پرداخت حقوق‌ها در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در حال حاضر دیوان محاسبات و مجموعه‌های بازرسی به صورت روزانه دسترسی دارند که اگر در دستگاه و مجموعه‌ای، از سقفی که قانون تعریف کرده است، یک هزار تومانی، عدد حقوق بالاتر برود، برخورد لازم صورت گیرد.

منصوری ادامه داد: اخیراً دیدم یکی از عزیزان مطلبی را در فضای مجازی منتشر کردند که در دولت آقای رئیسی حقوق اعضای دولت دو برابر شد، این کذب محض است، چرا که اساساً قانون اجازه این موضوع را نمی‌دهد و تمامی مسائل در دولت سیزدهم در چارچوب قانون انجام می‌شود و دریافتی و پرداختی و سقف و کف تمام پرداخت‌ها در قانون بودجه موجود است.

وی ادامه داد: پرهیز از اشراف گرایی در دولت مشهود است. میانگین سنی دولت کاهش یافته است. شاید تنها دولتی بودیم که قبل از بر سرکار آمدن برنامه خود را منتشر کردیم. برای اولین بار در این دولت صورت‌های مالی شرکت‌های بزرگ اعلام شد. بیش از نود درصد دستگاه‌ها به درگاه دولت الکترونیک متصل شده‌اند و نظام پرداخت حقوق‌ها شفاف شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره آمایش سرزمینی در دولت سیزدهم بیان کرد: دولت عزم خود را درباره مناطق محرومی که ظرفیت بالایی دارند جزم کرده است. برخی مناطق مانند سواحل مکران مستعد هستند که شورای عالی برای این منطقه تشکیل شده است و در اعتبارات امسال ۲ هزار میلیارد تومان برای این منطقه دیده شده است. در جهت رونق تولید رئیس جمهور جلساتی را با تولید کننده‌ها برگزار می‌کند.

منصوری درباره اهمیت سفر‌های استانی گفت: این سفر‌ها برای تحقق عدالت و رسیدگی مستقیم به مشکلات مردم است. ما سال‌ها در دولت شاهد مدیریت کارتابلی بوده‌ایم، اما این دولت در میدان است که باعث ایجاد نشاط در کشور می‌شود. بیش از ۶ هزار مصوبه در سفر‌های استانی منعقد شده است. قبل از ورود به استان با سرمایه گذاران استان جلساتی برگزار می‌کنیم. در دور دوم سفر‌ها که ۶ استان را رفته ایم تا امروز ۱۶۰۰ همت سرمایه گذاری اعلام آمادگی شده است. ارزیابی عملکرد مدیران در سفر‌های استانی مورد توجه است که البته این موضوع دستور کار جدی دولت قرار دارد.

منصوری با اشاره به احیای واحد‌های نیمه تعطیل در این دولت خاطرنشان کرد: به دلایلی مختلف برخی کارخانه‌ها در سال‌های گذشته در کشور تعطیل و نیمه تعطیل شده اند و کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت آن فعال بوده، آیت الله رئیسی در شعار‌های انتخاباتی و بعد از آن بر احیای واحد‌های نیمه تعطیل مصر بود و ستادی برای این‌موضوع شکل گرفت و همه مسائل بررسی و عارضه یابی و مشکلات آن‌ها حل و فصل می‌شود. 

به گفته معاون اجرایی رییس جمهور در دو سالی که از عمر دولت گذشته است بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کارخانه در حوزه‌های صنعت کشاورزی و تولیدی احیا شده است. آخرین مورد آن کارخانه قند یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد بود. کارخانه ماشین سازی تبریز، در خوزستان و سایر استان‌ها به همین صورت و این جزو برنامه‌های ثابت در سفر‌های استانی تعریف شده است. احیای این ۵۴۰۰ واحد، سبب ایجاد ۱۱۸ هزار شغل شده و مابه ازای فعال شدن این کارخانه‌ها ۱۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های راکد مردم را فعال کرده است.

وی با اشاره به ارتباط دولت با مردم افزود: معتقدیم که ارتباط دولت با مردم در این دولت رکوردار است ما تا امروز بیش از ۴ میلیون مراجعه به دولت داشته‌ایم و تلاشمان این است که کسی را بدون پاسخ نگذاریم.تمام مجموعه مدیران دولت هم از سمت دولت مکلف شده اند که با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند.

منصوری تاکید کرد: خط قرمز ما در این دولت قانون است ؛ در بحث دولت الکترونیک دولت سیزدهم خود را مکلف به این موضوع می‌دانیم.

وی درباره همکاری دولت با بخش خصوصی بیان کرد: ما در دولت به دنبال این هستیم که تا میتوانیم اقدامات را به وسیله بخش خصوصی به انجام برسانیم. اگر در یک استان مشکل وجود دارد مبتنی بر سند آمایش این را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم. دولت رقیب بخش خصوصی نیست اجرای درست اصل ۴۴ در دولت به طور جدی دنبال می‌شود.

معاون اجرایی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است. 

وی درباره عملکرد دولت در سیاست خارجی بیان کرد: ما در دولت قبل با ادعاهایی مواجه بودیم؛ برای مثال می‌گفتند که ما زبان دنیا را بلد هستیم این در حالی است که یکی از برگ های زرین دولت مساله سیاست خارجی است. دولت حسن همجواری را پیش گرفت و امروز مشکلات ما با کشورهای همسایه حل شده است. در مساله تبادل برق با پاکستان مساله داشتیم که دولت ورود کرد و حل و فصل شد؛ آب هیرمند نیز مساله ای بود که دولت به آن ورود کرده است روابط ما با عربستان و قطر به نقطه خوبی رسیده است. مساله مهم روسیه به عنوان یک پرونده مهم در دولت در حال دنبال شدن است ؛ عضویت ایران در شانگهای و سفر این هفته رئیس جمهور به آفریقا از مسائل مهمی است که در این دولت رد حال دنبال شدن است.

منصوری تاکید کرد:ما نزدیک به ۷ میلیارد دلار اموال بلوکه شده در کره داشتیم که در حال جابه جایی است. خیلی از منابع بلوکه شده ما در حال آزاد شدن است. با تصمیم رئیس جمهور قرار است که این منابع در جهت رونق تولید استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
دولت دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
جناب پولی در کار نیست. چرا حقیقت را نمی گویید که فقط می توانید غذا و دارو یک سری کالای غیر تحریمی وارد کنید و پول نقد بهتان داده نمی شود؟ خودتان واقعا می دانید قضیه چیست یا نه؟ کارشناسان به رییس جمهور گفته اند که پولی در کار نیست یا نگفته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
آره جون خودت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
در مورد افزایش حقوق آنهاییکه بایست مبلغ بالا بگیرند می گیرند
راست می گویی حقوق آنها را هم تعدیل کنید تا اختلاف حقوق ها نسبت به پایین دستی ها چندین برابر نباشد.
مردم آنقدر سطح نیازشان بالا وزیر خط فقر هستندکه این داراییها
ودیگر اموال بلوکه شده باید به مردم بابت این همه تورم وعدم قدرت
خریدمردم اختصاص یابدومرهمی بر زخم های نیازهای حیاتی و....
باشد مردمی که لامپ خانه شان بعد ازچندسال فرسوده می شود
قادر به خریدآن نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
همونطور که منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین خرج حمل و نقل عمومی شد طبق وعده آقایون؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
۱۴ میلیارد دلار طلب ایران از کره جنوبی و عراق آزاد شده . اگر قیمت هر دلار ۴۹ هزار تومان باشه . ۱۴ میلیارد را ضربدر ۴۹۰۰۰ کنید . اولا" ماشین حساب هنگ میکنه و ثانیا" هیچ تغییری در زندگی مردم بوجود نخواهد آند . این خط و این نشان ‌ یعنی این طلب ها چه آزاد شده باشند و چه آزاد نشده بودند ، وضعیت زندگی مردم تغییری نمی کند. اگر خواستید بدانید که وضعیت اقتصادی کشوری چگونه هست به بورس اون کشور مراجعه کنید‌ . بورس هر کشوری آیینه ی تمام نمای اقتصاد هر کشوری هست. شما به بورس ایران مراجعه کنید ، پی به وضعیت اقتصادی کشور خواهید برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
اره تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
نیک نفس
۰۸:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
از قبل پیش خور شده و الان از هضم رابع هم گذشته . وعده پوچ نده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
اگه دولت بخواهد موتور و چرخ اقتصاد کشور به حرکت دربیاید باید همه ی این پول‌های آزاد شده را به بورس که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست وارد کند. نه اینکه مانند حسن روحانی صرف وارد کردن کِش مو، غذای گربه و سگ خانگی، هندزفری، عصا ، دسته بیل و دسته کلنگ و ..... نماید . باید وارد بورس کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
آره جونه عمم
Iran (Islamic Republic of)
dr
۰۸:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
درجهت تولید یعنی جیب آقایون وووو متاسفا شیپور اقتصاد ایران رو از طرف گشادش میزید .گوشت شده 500هزار تومن وووو
1-اول رفاه مردم
2-واردات به اندازه رفاه مردم
3-تولید با کیفیت در جهت کم کردن تا صفر واردات
این و میگن به سوی پیشرفت وگرنه اگه مردم راضی نباشن مثل یه درخت تنومند که همه تنه اش رو موریانه خورده هستید با یه باد ضعیف میشکنه والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
فقط باید به تولید و سرمایه گذار ارزش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
تولید زیاد باشه عرضه بر تقاضا پیشی می گیره اتوماتیک وار قیمت ها پایین میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
قیمت های دستوری را حذف کنید بخودی خود دلالان کنار میرن مردم در فضای رقابتی تولید جنس ارزان انتخاب می کنند می خرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
این پولا صرف رونق تولید بشه باید گرونی هم منحل شه اما متاسفانه صرف رونق تولید نمیشه به حساب مردم ریخته نمیشه فقط می ره توجیب خودتون توکشور های خارج پس انداز میشه برا خودتون واقازاده هاتون که عشق وحال کنید الان این حرف سانسور میشه و گذاشته نمیشه چون کل این کشور سانسوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
انشاالله رونق تولید در کشورهای دوست و برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
برای تولید مفسدین ؟و اختلاسگران؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
منظورش رونق تولید کشورهای فلسطین و سوریه و لبنان و ساخت اسلحه برای مردم ایران خرج نمیشه خیالتون راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
خجالت بکشید اول برید بورس جلوی غارت سرمایه های مردم را بگیرید بعد در مورد رونق تولید حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
میدن تولیدکننگان و ثروتمندان وطبقه مرفه جامعه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
سرمایه ما در بورس نابود شد کی می خواهید جلوی غارت سرمایه های مردم در بورس را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
۵۰میلیون مالباخته در بورس هنوز هم در زیان سنگین هستند کافر بود الآن فکری به حال آنها کرده بود پول خونه ای که فروخته اند شده پول یک پراید بازهم رحم نمی کنند قیمت سهام را پایین تر میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
بعد میاد تو سفره مردم یعنی؟؟ الان صنایع لبنیات رونق گرفته تو اسیا بزرکترین صادر کننده شدیم چرا قیمت لبنیات ثابت نشد؟به کارگرهای خود کارخانحات لبنیات میرسند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
دروغ گفتن چقدر راحت و آسان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
دو سه برابر کف جامعه (کارگران جامعه که ارزش کار تولیدی آنها از هزار تا امثال این مدیر و دلالهایی که این مدیر اقتصاد را دستشون دادند بالاتر هست ) حقوق میگیره آنوقت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
امیدوارم در جهت جیب آقا زاده ها استفاده نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
همه کار خانه های لرستان تعطیل هستن .چرا به داد این مردم نمیرسید .که همش تو این شهر ها تهران ساور ووؤ کار میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
یا بار چمدون میشه میره بمبیی.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
این پول فقط باید به دانش بنیانا و هنرمندا داده بشه و فقط این دو طایفه حق دارن میلیاردر بشن و هیچ دلال و بساز بفروش و مدیری حق نداره انگل اینا بشه و میلیاردر بشه
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۰۴:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
بیمارستان ها رو مجهز کنین.‌‌ رونق تولید چیه نمیخواد تولید خودروهای درپیت رو رونق بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
همش رو خرج مسکن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
نترسین این اموال هم چنان خورده میشه که هیچ کس نفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
میرن تو جیب خودتون
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
رونق زندگی آغازاده ها منظورشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
تولید چی دقیقا؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
نوش جان مسئولین
بین هم تقسیم کنید و عشق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
عالی است
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۳:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
درود آفرین جز این صرف شود یعنی هدر دادن سرمایه های ملی
فقط باید صرف تولید در این کشور شوند
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۸:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
رونق تولید کدام پیچ و مهره یا گوشت و مرغ و اقلام اساسی که برای اقشار کم درآمد آرزو شده خوردنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
به فلسطین ، لبنان ، یمن ، سوریه , آقازاده ها و مسئولین بگین یه مقدار از این پولا رو به مردم ایران هم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار