ظرفیت پهنای باند ورودی به قم ۱۶۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ظرفیت پهنای باند ورودی استان به ۹۶۰ Gbps رسیده که رشد بیش از ۱۶۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

جواد غلامپور با اشاره به عملکرد دوساله این اداره کل، افزود: ظرفیت شبکه انتقال استان به ۲۶۰.۵۴ Gbps رسید که نشان از رشد بیش از ۱۳۶ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با بیان اینکه ظرفیت کل شبکه دیتای داخلی استان به ۵۶۰ Gbps ارتقا یافته که حاکی از رشد بیش از ۷۵ درصدی است، تصریح کرد: ظرفیت قابل‌واگذاری دیتای داخلی استان نیز به ۲۸۰ Gbps رسیده که از رشد نزدیک به ۸۰ درصدی حکایت دارد.

غلامپور ادامه داد: ظرفیت تبادل اطلاعات قم نیز طی دو سال اخیر به ۴۰۰ Gbps رسیده که رشد بیش از ۹۰۰ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم یادآور شد: ظرفیت واگذارشده دیتای داخلی استان به ۴۴۵ Gbps افزایش پیدا کرده در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزون بر ۳۵ درصد رشد داشته است.

غلامپور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز قم اتصال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان تنها استان صددرصدی کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،عنوان کرد: اتصال ۳۰ سایت و مرکز مخابراتی روستایی به شبکه فیبر نوری استان و کسب رتبه نخست کشور در پاسخگویی به شکایات ارتباطی و فناوری اطلاعات با میانگین زمانی کمتر از دو روز، از دستاورد‌های دیگر استان قم در ۲ سال گذشته بوده‌است.

غلامپور با اشاره به وضعیت مطلوب سرعت اینترنت و داده در قم، عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد از جمعیت استان از اینترنت نسل چهارم برخوردار هستند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم بیان کرد: در سطح جاده‌های استان قم شاهد پوشش ۹۹ درصدی ارتباطات همراه هستیم که به نوبه خود یک دستاورد و اقدام مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار