استاد دانشگاه تبریز:

بازاریابی در عرصه اطلاعات ضرورت عصر حاضر است

استاد دانشگاه تبریز گفت: بازاریابی در عرصه اطلاعات همچون سایر عرصه‌ها نیاز عصر حاضر است.

افشین حمدی‌پور در مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اردبیل اظهار کرد: دوره‌ای که در خدمت کتابداران هستیم کارگاه بازاریابی خدمات کتابخانه‌های عمومی است که همچون سایر عرصه‌ها در این بخش نیز بازاریابی بسیار مهم و اساسی است.

او خاطرنشان کرد: در مدرسه تابستانی ضرورت دارد کتابداران با دوره بازاریابی آشنا شوند هرچند که برخی از کتابداران در واحد‌های دانشگاهی این دوره را سپری کرده و با موضوع بازاریابی آشنا هستند.

استاد دانشگاه تبریز افزود: با توجه به اینکه اکثر کتابداران این دوره را سپری نکرده اند آشنایی با این مساله مهم یکی از ضرورت‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند است که ما تلاش می‌کنیم در خدمت کتابداران باشیم.

حمدی پور گفت: فناوری‌های جدید این موضوع را تسهیل کرده، اما همچنان بر این باوریم فناوری و کتابدار مکمل هم بوده و در یک فرآیند مناسب می‌توانند تکمیل کننده و تسهیل گر همدیگر باشند.

او ادامه داد: فناوری به تنهایی کافی نیست و ضرورت دارد کتابداران با آراسته بودن به علوم و فنون جدید در سنگر خدمت رسانی متنوع کتابخانه‌ها در خدمت مراجعین باشند.

استاد دانشگاه تبریز تصریح کرد: خدمات کتابداران در گذشته بیشتر قالب سنتی داشته و امانت دادن کتاب و یا بازپس‌گیری آن به روش‌های قدیمی انجام می‌شد، اما در حال حاضر با گذر از این نگاه سنتی در عصر جدید کتابداران با تنوع خدمات در خدمت کاربران هستند.

حمدی پور ارتباط و تعامل کتابداران و کاربران را در بهره‌مندی از خدمات کتابخانه‌ای و انتقال اطلاعات یادآور شد و بیان کرد: در این دوره‌ها سعی می‌کنیم با ارائه برنامه‌های آموزشی و بازآموزی همکاران کتابدار و فراگیران دوره‌ها را با ابزار‌های کاربردی و مفید در این بخش آشنا کنیم.

مدرس کارگاه بازاریابی خدمات کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: فراگیران و شرکت کنندگان در این دوره با محوریت مدیریت دانش در کنار هم کسب تجربه کرده و با حضور در کلاس‌ها سعی می‌کنند تا آموخته‌های خود را به همدیگر منتقل کنند.

حمدی پور خاطرنشان کرد: اصل مدیریت دانش مبتنی بر این تبادل تجربیات مفید و سازنده است که نهاد با برگزاری مدرسه تابستانی همه ساله سعی دارد تا کتابداران را گردهم جمع کرده و به انتقال این تجربیات و فراگیری آموزش‌های مؤثر کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار