رویداد بین‌المللی جاده ابریشم در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم در این استان گفت: این رویداد فرصت طلایی برای جذب سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی برای استان است.

کرم‌زاده ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در جلسه هماهنگی نخستین نشست شهرداران این استان با محوریت برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم گفت: این رویداد با حضور ۲۰ سفیر و ۲۰ وزیر گردشگری از کشورهای عضو اتحادیه جاده ابریشم برگزار می‌شود و فرصتی منحصربه‌فرد و طلایی برای جذب سرمایه‌گذاران در سطح ملی و بین‌المللی در استان سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: باید برنامه‌هایی که برای این رویداد بین‌المللی در استان سمنان برگزار می‌شود در سطح بین‌المللی باشد؛ زیرا سمنان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه شهرهای گردشگری جاده ابریشم است و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی در برگزاری این اتفاق مهم لازم است.

کرم‌زاده برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی برای این رویداد را امری مهم دانست و گفت: آماده‌سازی افکار عمومی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، تقویت زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران خارجی در استان سمنان باید با برنامه‌ریزی‌های تخصصی صورت گیرد و هرچه زودتر اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های برگزاری این رویداد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۲۹۳ رشته صنایع دستی وجود که از این تعداد ۵۲ رشته در استان فعال است، افزود: ما می‌توانیم در این رویداد با بازاریابی به تجاری‌سازی صنایع دستی استان سمنان و صادرات آن از مبدأ استان سمنان به کشورهای دیگر برای نخستین بار دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار