دانشکده داروسازی مشهد رتبه برتر را در کشور دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی کشور را داریم و در رتبه‌بندی‌ها دانشکده داروسازی ما رتبه اول و دوم را دارد و بین دانشگاه‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ جهان رتبه‌بندی می‌شود.

محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین میزان اساتید شهید را در سطح کشور دارد و اکنون جای سه شهید در این دانشگاه خالی است.

او افزود: شهید دکتر خوارزمی برای راه‌اندازی بیمارستان‌های دکتر شیخ و اکبر زحمت زیادی کشیدند. استاد شهید دکتر خسروی یکی از بهترین و زحمتکش‌ترین اساتید این دانشگاه بودند و استاد شهید دکتر اسماعیلی یکی از نوابغ نفرولوژی کودکان در سطح کشور بودند. هر روز بیشتر جای خالی این عزیزان را احساس می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جایگاه پزشک در سطح جامعه بسیار بالاست، ادامه داد: کمال و رسیدن به عرش در جایی نهفته است که پزشک با خلوص برای بیمار خود قدم برمی‌دارد. طبیب اصطلاحی است که امروز به کار می‌بریم و در گذشته به کسانی می‌گفتند که درجه بالایی در پزشکی و اخلاق داشتند. طبیب جایگاه بسیار بالایی است و امیدوارم همه پزشکان بتوانند مراتب کمال را طی کنند و به جایگاه طبیب و حکیم دست پیدا کنند.

کیانی همچنین با تاکید بر اهمیت جایگاه داروسازان، بیان کرد: داروسازان بخش بسیار مهمی در حلقه زنجیره درمان و اثربخشی هستند. یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی کشور را داریم و در رتبه‌بندی‌ها دانشکده داروسازی ما رتبه اول و دوم را دارد و بین دانشگاه‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ جهان رتبه‌بندی می‌شود. در برخی موارد تهران و در برخی موارد مشهد رتبه اول را دارد.

او تصریح کرد: در دوران کرونا زنجیره کار متشکل از پزشک، پرستار و داروساز بود. برای حل بسیاری از مشکلات داروسازان اقدام کردند. به ویژه افرادی که شبانه‌روزی تلاش می‌کردند تا به التیام درد بیماران کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.