تولید ۷۰ نوع محصول کشاورزی باکیفیت در گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: این استان ۷۰ نوع محصول تولیدی باکیفیت مطلوب دارد.

کیوان حسن پور لسکوکلایه؛ مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در این استان گفت: آموزش و ترویج کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزی از مهمترین برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود. 

او با بیان اینکه گیلان ۳۱۴ تعاونی و اتحادیه دارد، افزود: از این مجموع ۲۵۵ تعاونی و اتحادیه در استان فعال هستند. 

به گفته مدیر تعاون روستایی گیلان، در سال زراعی گذشته ۱۰۰ تن برگ سبز چای و ۳۸ تن زیتون از کشاورزان گیلانی خریداری شده است. 

خرید توافقی برنج محصول سال ۱۴۰۱

حسن پور همچنین با بیان اینکه سالانه ۷۵۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می‌شود، گفت: سال گذشته حدود ۶۴۰ هزار تن برنج از کشاورزان گیلانی خریداری شده است. 

او افزود: ۱۱۰ هزار تن از این مجموع از برنج رسوب شده سال گذشته در گیلان بود که ۷۰ هزار تن از استان خارج شد و ۴۰ هزار تن در گیلان باقی است. 

مدیر تعاون روستایی گیلان تصریح کرد: در پی ابلاغ خرید و طی قرارداد مباشرت با اداره کل خدمات بازرگانی و غله، شبکه تعاونی‌های روستایی، از طریق ۲۸ مرکز خرید مباشر اصلی که اتحادیه تعاونی روستایی استان گیلان است، وظیفه خرید توافقی و حمایتی برنج محصول سال گذشته را اجرایی می‌کند.

به گفته حسن پور، تاکنون مقدار ۴۶ تن برنج ارقام پرمحصول شیرودی و فجر، به نرخ مصوب از شالیکاران خریداری شده است. 

راه اندازی روستا بازار در گیلان

او به راه اندازی روستا بازار در گیلان در شهرستان رشت و لاهیجان و همچنین در غرب گیلان برای نخستین بار خبر داد. 

مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: این مجموعه با ۸۰ غرفه در این شهرستان‌ها با هدف فروش انواع محصولات کشاورزی و با ارتباط با دیگر استان‌ها به صورت فضای مجازی و خریدآنلاین برپا می‌شود. 

حسن پور افزود: کشاورزان با برپایی این بازار دائمی می‌توانند انواع محصولاتشان را به دیگر استان‌ها با قیمت مناسب ارسال کنند.

او با اشاره به اینکه گیلان جزء استان‌های برتر در حوزه تولید انواع گیاهان دارویی در سطح ایران و دنیا شمرده می‌شود، تصریح کرد: گیلان ۷۰ نوع محصول تولیدی با کیفیت مطلوب دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.