نخست وزیر مالزی از تمایل برای تقویت روابط با ایران خبر داد

نخست وزیر مالزی از تمایل این کشور برای توسعه روابط با ایران به خصوص در حوزه اقتصاد خبر داد.

«انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی امروز (چهارشنبه) در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک ضمن اشاره به مکالمه تلفنی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در روز گذشته، از تقویت روابط دو کشور خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری ملی مالزی، او همچنین از تشکیل دو کمیسیون مشترک بین دو کشور خبر داد که تمام احتمالات همکاری بین دو کشور را بررسی خواهند کرد. گفته شده یکی از این دو کمیسیون، یک کمیسیون اقتصادی مشترک خواهد بود.

در همین حال، «زامبری عبدالقادر» وزیر خارجه مالزی که به تهران آمده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد با رئیس جمهور کشورمان گفتگوی تلفنی داشته و ایشان از تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور استقبال کرده‌اند.

گفتنی است، وزیر امور خارجه مالزی روز یکشنبه در راس هیئتی رسمی برای دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان وارد تهران شد. این نخستین سفر زامبری عبدالقادر به ایران از زمان تصدی وزارت امور خارجه مالزی از زمستان سال گذشته محسوب می‌شد.

ایران هشتمین شریک تجاری مالزی به شمار می‌رود و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ به ۸۳۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ درصد افزایش داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار