۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاددانشگاهی، میزان ناباروری زوجین ایرانی را ۲۰ درصد عنوان کرد.

علی صادقی تبار گفت: ناباروری یکی از مشکلات شایع در سطح جهان است و میزان ناباروری هم از حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد در کشور‌های مختلف بسته به شرایط آسیب زا و مشکلات و بیماری‌ها متفاوت است.

او افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در دنیا، ۴۰ درصد مشکل ناباروری مربوط به آقایان و ۴۰ درصد هم مربوط به بانوان است و ۲۰ درصد هم یا به هر دو نفر ارتباط دارد و یا این که علت آن ناشناخته است.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان این که عوامل زیان آور محیطی در شهر‌های بزرگ اثر بیشتری بر ناباروری مردان دارند، گفت: میزان ناباروری مردان در شهر‌ها به ویژه شهر‌های صنعتی بیشتر است.

او در ادامه گفت: عوامل محیطی دیگری مانند مواد نگهدارنده در مواد غذایی، دخانیات و مشروبات الکلی، آلودگی هوا، ذرات معلق، امواج الکترومغناطیسی، سبک زندگی ناسالم و استفاده از لباس‌های تنگ می‌توانند باروری افراد را تحت تأثیر قرار دهند.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا عنوان کرد: بیماری واریکوسل می‌تواند باعث ضعیف شدن توانمندی در پدران و در نهایت هم منجر به ناباروری آقایان شود.

صادقی تبار با بیان این که تغذیه سالم و بروز رفتار‌های نرمال در زندگی، سلامت باروری افراد را تأمین می‌کند گفت: بر اساس آخرین آمار کشوری، ۲۰ درصد زوجین اعم از خانم و آقا یا هر دو دچار مشکل ناباروری هستند که درصد بسیار بالایی است، اما این موضوع زمانی مشکل ساز خواهد شد که زوجین، باروری و فرزند دار شدن خود را به سال‌های بعد موکول کنند و مراجعه‌ای به مراکز درمان ناباروری نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار