سخنگوی شورای نگهبان:

برای نماینده آرمانی نمایندگی یک مسئولیت اجتماعی است، نه یک پست و مقام سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای نماینده آرمانی نمایندگی یک مسئولیت اجتماعی است؛ نه یک پست و مقام سیاسی.

هادی طحان نظیف ۲ شهریور در همایش جهاد تبیین در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما در این ایام جهاد تبیین است، گفت: دمشنان درصدد القای ناامیدی به مردم و مسئولان هستند و هر اقدامی اعم از رسانه ای، فرهنگی و ... باید در جهت امیدآفرینی باشد.

او افزود: وقتی به حوادث عاشورا نیز نگاه می‌کنیم، اگر تلاش، تبیین و روشنگری امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نبود، چیزی از واقعه عاشورا باقی نمی‌ماند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به محور‌های این همایش، گفت: مجلس آرمانی و نماینده آرمانی نگاهی متعالی می‌طلبد.

او تصریح کرد: قانون اساسی کشور به دنبال سعادت همه بشریت است و نظام بنا دارد با این قانون اساسی یک نظام اسوه را شکل دهد و چشم اندازی باشد که به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

سخنگوی شورای نگهبان به ضرورت بازخوانی آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: قانون اساسی وظایف افراد، اشخاص و سازمان‌ها را در تحقق این آرمان‌ها مشخص کرده است.

او با بیان اینکه اولین ویژگی یک نماینده آرمانی پایبندی به قانون و حرکت در راستای انجام وظایفی است که در قانون آمده است، ادامه داد: انتخاب شدن یک نماینده نیز باید به شیوه آرمانی باشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تمام حرکات یک نماینده و قبل از آن نامزد انتخابات باید در راستای قانون باشد، افزود: فردی که قرار است نماینده آرمانی یک مجلس آرمانی باشد، اگر فردی را اصلح‌تر از خود ببیند باید جای خود را به او بدهد و نامزد نشود.

او با بیان اینکه برای یک نماینده آرمانی نمایندگی یک مسئولیت اجتماعی است؛ نه یک پست و مقام سیاسی، تاکید کرد: یک نماینده آرمانی در تمام مراحل انتخابات به قانون احترام می‌گذارد و در تبلیغات انتخاباتی صادقانه عمل کرده و به تخریب رقبا دست نمی‌زند، اخلاق رقابت را مراعات کرده و از هزینه‌ها و روش‌های غیراخلاقی و غیرقانونی پرهیز می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان انجام آرمانی وظایف نمایندگی را بسیار مهم دانست و گفت: نماینده باید نگاهبان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی ایران باشد و از آن‌ها دفاع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.