رسیدگی به ۲۹ پرونده واحد‌های تولیدی متخلف در مازندران

به ۲۹ پرونده واحد‌های تولیدی متخلف در سه جلسه کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد مازندران رسیدگی شد.

روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران اعلام کرد: در چهار ماه اول امسال به موجب ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، سه جلسه برگزار و طی آن ۲۹ پرونده واحد‌های تولیدی تخطی کننده الزامات استاندارد و تولید پایین‌تر از حدّ استاندارد؛ بررسی شد.

برای این واحد‌ها احکامی نظیر اخطار، تذکر و تعهد، توقف خط تولید، جرایم نقدی، امحا و جمع آوری کالا‌های غیر استاندارد، اصلاح خطوط تولید و ارجاع به محاکم قضایی توسط نماینده قضایی برای آن‌ها صادر شده است.

بر اساس این گزارش محصولات تولیدی این واحد‌های تولیدی که پایین‌تر از الزامات استاندارد تولید شده اند شامل آرد گندم، انواع برنج، نوشابه‌های انرژی زا، فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس با درصد‌های مختلف گوشت، بخاری گاز سوز دودکشدار، انواع روغن مایع خوراکی و روغن هسته انگور، بتن آماده اسلامپ دار، شیشه ایمنی، بلوک‌های سقفی پلی استایرن و باند گچی بوده است.

جلسه کمیسیون ماده ۴۲ در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و حمایت از تولید کنندگان داخلی و برخورد قانونی با تولیدات بی کیفیت که سلامت و جان افراد جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد. بنا به گزارشات واصله و یا حسب موارد ارجاعی در محل اداره کل استاندارد با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می‌دهد.

در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده‌های توقیفی، امحاء کالا، تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی و یا فرصت نمونه برداری مجدد می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار