تعیین حبس تعزیری برای سه متجاوز آثار تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸ ماه حبس تعزیری برای سه نفر از متجاوزان به آثار تاریخی و فرهنگی استان صادر شد.

حمیدرضا معین فارسانی اظهار داشت: این احکام برای دخل و تصرف در بافت تاریخی روستا و دخل و تصرف، تعمیر و مرمت یک باب خانه تاریخی بدون کسب اجازه از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و همچنین یک نفر حفار غیرمجاز در استان صادر شده است.

وی افزود: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به‌محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع به سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید


معین اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد که بخشی از این جاذبه‌ها در مناطق تاریخی استان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات اعلام کرده است: هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.