۲۵ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد استان سمنان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از عضویت ۲۵ هزار و ۱۰۵ نفر در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: ۲۷۷ کانون فرهنگی مساجد در استان مشغول به فعالیت هستند.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دولت سیزدهم و در دو سال اخیر در حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد: تعداد اشتغال ایجاد شده خانگی در بخش هنر از ۳۲ نفر در سال ۹۹ به ۸۲ نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که نشان از رشد ۲۵۶ درصدی می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد نیز از ۲۵۷ باب در سال ۹۹ به ۲۷۷ باب در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که نشان از رشد ۱۱ درصدی در این شاخص دارد، افزود: ۲۵ هزار و ۱۰۵ نفر در این کانون‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه گرمسار ۲۲ کانون، آرادان ۱۴ کانون، سرخه ۱۴ کانون، سمنان ۵۴ کانون، مهدیشهر ۲۷ کانون، دامغان ۵۶ کانون، شاهرود ۷۹ کانون و میامی ۱۶ کانون فرهنگی مساجد دارد که زیر نظر ارشاد اسلامی فعالیت‌های خوبی را دارند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی و. در زمره اقدامات این کانون‌ها است.

فلاح با بیان اینکه تعداد فعالان قرآنی بیمه شده استان سمنان نیز با ۸۵ درصد افزایش از ۷۰ نفر در سال ۹۹ به ۱۳۰ نفر در سال جاری رشد داشته است، تاکید داشت: تعداد انتشارات استان نیز در دولت سیزدهم از ۴۰ باب به ۴۸ باب افزایش یافته که نشان از رشد ۲۰ درصدی می‌دهد.

وی از رشد ۱۱ درصدی تعداد چاپخانه‌های استان سمنان طی دولت سیزدهم با اقدامات تسهیلی که صورت گرفته، خبر داد و گفت: تعداد چاپخانه‌های استان از ۱۰۸ باب به ۱۲۰ باب در دو سال اخیر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.