قدردانی عراق از دانمارک پس از جرم انگاری اهانت به کتب آسمانی

وزیر خارجه عراق و همتای دانمارکی‌اش پس از اینکه کپنهاگ اعلام کرد قصد دارد توهین و اهانت به کتب آسمانی را جرم انگاری کند، گفتگو کردند.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق امروز شنبه پس از اینکه وزیر دادگستری دانمارک اعلام کرد این کشور قصد دارد اهانت به کتب آسمانی را جرم انگاری کند با لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه دانمارک گفتگو و از موضع کپنهاگ قدردانی کرد.

به گزارش شفق نیوز، فواد حسین از اقدام دولت دانمارک برای حفظ جایگاه و احترام خود به کتب دینی استقبال کرده و از اقداماتی که در ماه‌های گذشته در برخی از کشور‌های اروپایی رخ داد، ابراز خشم کرد.

وزیر خارجه عراق بر احترام دولت این کشور به آزادی بیان که در قانون اساسی دانمارک تصریح شده است، تاکید کرد اما گفت که این حق را نمی‌دهد که این کتاب‌های مقدس و آسمانی را که مورد احترام میلیون‌ها مسلمان و دیگران در سراسر جهان است، نادیده گرفته شود.

او در ادامه افزود: «این اقدامات باعث سوختن این کتاب‌ها می‌شود. نفرت و تداوم بیگانگی بین جوامع بشری و همزیستی مسالمت آمیز در آن را تهدید می‌کند و روابط دو جانبه کشور‌های اسلامی و اروپایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.» وزیر تاکید کرد: ما امیدواریم که قانون جدید هر چه زودتر تصویب شود و ما این اقدام را تشویق می‌کنیم.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز تاکید کرد که چنین رفتاری نشان دهنده جامعه دانمارک نیست و آزادی بیان ستون دموکراسی آزاد است و خاطرنشان کرد که دولت دانمارک الگویی برای جرم انگاری اهانت به مذاهب و حمایت از حقوق مربوط به قرآن کریم و سایر کتب آسمانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
خاک تو سرشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
تازه داشتیم با آتیش زدن پرچم دانمارک حال میکردیم
آخرین اخبار