پیش بینی عبور حدود ۴۵۰ هزار زائر اربعین از مرزهای شش‌گانه تا آخر امشب

رئیس ستاد مرکزی اربعین، گفت: تردد زائرین اربعین از مرزهای شش‌گانه تا ساعت ۲۴ امشب به عدد ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار خواهد رسید.

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در تشریح آخرین تحولات عبور و مرور زائران، گفت: امروز از ساعت ۱۲ شب تا ۶ عصر بیش از ۲۵۰ هزار زائر از مرز‌های شش‌گانه عبور کردند که احتمالاً تا ساعت ۲۴ به عدد ۴۰۰ هزار یا ۴۵۰ هزار خواهد رسید.

وی افزود: اتفاق بسیار خوبی که در سایه همکاری زائرین عزیز صورت گرفته این است که سفر را زود آغاز و مدت ماندگاری در سفر را هم کوتاه کرده‌اند، به‌گونه‌ای که برگشت زائرین برای امروز ۹۴ درصد بیش از میزان بازگشت زائرین در مدت مشابه خود در سال گذشته بوده که اتفاق بسیار خوبی است، البته در اینجا به زائران عزیز توصیه می‌کنم که ماندگاری خود را در شهر کربلا کوتاه کنند.

وی ادامه داد: در سایه همکاری‌های همه‌جانبه دولت عراق و وزیر کشور عراق و سایر مسئولان محلی آن سوی مرز هم مشکلی وجود ندارد و حمل و نقل زائران به خوبی در حال انجام است، البته در سایه همکاری و قرارگاه‌های مشترک وجود دارد امور مرتبط با زائران در آن سوی مرز هم به خوبی در حال مدیریت است.

میراحمدی، گفت: روند افزایش جمعیت زائران را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که این می‌تواند ناشی از دو دلیل باشد؛ اول، آغاز سفر توسط زائران عزیز و دوم، درصدی هم ناشی از افزایش زائران نسبت به سال گذشته است، البته اینکه چه درصد نسبت به سال گذشته افزایش شاهد خواهیم بود در روز‌های پایانی دهه دوم ماه سفر مشخص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار