آخرین اخبار اربعینی از مرزها

زائران به مهران نروند گرمازدگی در کمین/ عبور از مرز تمرچین در کمتر از ۵ دقیقه

ترددهای زائران در مرزهای اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرزها را در این بسته مشاهده می کنید.

تردد در مرزهای زمینی مهران، تمرچین، باشماق، چذابه و شلمچه در این روزهای اربعینی آغاز شده است.

مرز مهران بیشترین تردد را تاکنون داشته و به گفته جانشین رئیس پلیس راهور تا امروز ۶۱ درصد از تردد‌های مرزی از مرز مهران انجام شده است. همچنین ۲۱ هزار زائر طی ۱۰‌ روز گذشته همزمان با اجرای طرح اربعین از مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برای شرکت در آیین اربعین خارج شده‌اند.

مرز مهران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار داشت: از دیشب تا صبح امروز شاهد تردد سنگین جاده‌های منتهی به مرز مهران بودیم، اما از صبح امروز حجم ترافیک کم شده و هم اکنون مشکل ترافیکی در سطح محور‌های استان نداریم.

وی افزود: ما هر چه به روز اربعین نزدیک‌تر می‌شویم برابر آمار‌ها روزانه تردد‌ها در حال افزایش است.

وی ادامه داد: ما یک سری محدودیت‌ها داریم، از ساعت ۶ صبح امروز تمامی کامیون‌ها، تریلرها، یدک کش‌ها به غیر از مواد سوختی و فاسدشدنی حق تردد در مسیر‌های ایلام به مهران و دهلران به مهران را ندارند قطعاً همکاران اجازه تردد این خودرو‌ها را نخواهند داد.

 گرمازدگی در کمین زائران

۷۲ هزار خودرو در مهران پارک شده است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: خدمات دهی به زائران امسال باید بیشتر از سال گذشته باشد و مسئولیت صفر تا صد زائر نه تنها در داخل کشور بلکه در قبال تشرف زائران از خاک عراق نیز مسئول هستیم.

وی افزود: ظرفیت پارک خودرو در مهران بیش از ۱۸۰ هزار خودرو است و تاکنون ۷۲ هزار خودرو پارک شده است.

۱۷۵ هزار زائر اربعین طی شبانه‌روز گذشته از مرز مهران تردد کردند

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: ۱۷۵ هزار و ۲۱۵ زائر اربعین طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند و از این تعداد ۲۱ هزار و ۹۱۷ زائر ایرانی و ۲۱۰ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی (شبانه روز گذشته) ۱۵۱ هزار و ۷۷۸ مسافر ایرانی و هزار و ۳۱۹ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

 یادآور شد: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی (ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز‌های شش‌گانه تردد کردند

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: در روز‌های قبل بار سنگین ترافیکی را در محور ایلام به سمت مهران داشتیم که با تلاش همکاران و مسئولان این مشکل برطرف شده است.

وی بیان کرد: با انتقال اتوبوس‌های بین شهری به سمت پایانه برکت گره ترافیکی برطرف شده و امروز نیز ترافیک از صبح روان است.

سردار شرفی افزود: از اول صفر تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت زائر از مرز‌های شش‌گانه برای راهپیمایی اربعین و زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث صدور گذرنامه‌های عادی و زیارتی نیز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر درخواست کننده داشته که تاکنون برای یک و میلیون و ۶۰۰ هزار نفر صادر و چاپ ارسال شده است.

هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در مرز‌ها افزوده می‌شود

داریوش امانی، معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هفت هزار دستگاه کار جابجایی زائران در کلیه مرز‌های کشور با عراق را برعهده دارند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا نزدیک به یک هزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه امسال با تدابیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مسیر‌های اربعینی و منتهی به پایانه‌های مرزی اختصاص یافت، افزود: تمای زیرساخت‌های که در مرز مهران وجود دارد در سایر مرز‌های وجود دارد.

مرز تمرچین

عبور زائران از مرز تمرچین در کمتر از ۵ دقیقه

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در مصاحبه با رادیو اربعین با بیان اینکه مواکب اسکان، تغذیه، پایگاه‌های امداد و نجات و ایستگاه بهداشت و درمان در مرز تمرچین مستقر شده‌اند، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق، تصمیم گرفته شده که کرایه حمل و نقل زائران هم در این مسیر کاهش پیدا کند.

او همچنین با بیان اینکه تعداد گیت‌ها در مرز تمرچین افزایش پیدا کرده و این مسئله باعث روان‌تر شدن عبور و مرور زائران شده، تصریح کرد: زائران در این منطقه مرزی در کمتر از ۵ دقیقه می‌توانند از گیت‌ها عبور کنند و به سفر خود ادامه دهند.

اهل سنت پای کار خدمت به زوار اربعین در تمرچین

امسال نیز مثل سال قبل عشاير و قبايل اهل سنت یکی از بزرگترین موکب‌ها را در شهرستان مرزی پیرانشهر برای اسکان زائرین و پذیرایی از آن‌ها رابرپا کردند و روزانه برای بیش از ۹۰۰۰ نفر خدمات ارائه می‌دهند.

موكب اهل سنت

موكب اهل سنت

مرز شلمچه

تردد روان زائران از مرز شلمچه

نادر عمیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تاکنون تردد زائران از مرز شلمچه بدون مشکل صورت گرفته و در حال حاضر تردد به صورت روان در حال انجام است.

به گفته او در شبانه روز گذشته ۹۰ هزار زائر از مرز شلمچه به سوی کشور عراق تردد داشتند.

فرمانده ویژه خرمشهر همچنین گفت: از آغاز ماه صفر تا شامگاه چهارم شهریور ۱۴۰۲ نیز تردد ۲۹۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه به عتبات عالیات به ثبت رسیده است.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴ هزار نفر در شلمچه

سید نادر نقیبی دبیر ستاد اربعین و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ۲۷مردادماه تا ۳شهریورماه امسال چهار هزار و ۳۳۲ زائر در مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند.

به گفته او در این مدت، ۹۵ بیمار نیز برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام شدند.

این مسئول گفت: از ابتدای شروع خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی تاکنون ۲۸۰ نفر بیمار گرمازده و دارای علائم ضعف و بی حالی برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

نقیبی همچنین گفت: از آغاز تردد زائران اربعی حسینی ۱۴۰۲ در مرز شلمچه به ۱۸ نفراز مصدومین ترافیکی خدمات امدادی و درمانی داده شد.

مرز خسروی

خروج بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۰ زائر از مرز خسروی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه روز گذشته ۳۵ هزار و ۷۲۰ نفر از مرز خسروی خارج شدند، گفت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۹۵۰ نفر ایرانی و مابقی خارجی بودند.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای صفر (۲۷ مرداد) تاکنون بالغ بر ۹۳ هزار و ۱۰۰ نفر از طریق مرز خسروی راهی عراقی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۹۵۲ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد ۶۷۶ نفر ایرانی و مابقی خارجی بودند و از ابتدای ایام اربعین تا کنون نیز نزدیک به ۶۱۰۰ نفر از طریق این مرز به کشور وارد شدند.

کرمی از وضعیت تردد در محور‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز یاد کرد و افزود: در این مدت بیش از ۸۱۶ هزار تردد در محور‌های استان داشتیم که بیش از ۷۱۴ هزار مورد آن مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.