محیط بان سبزواری در اجرای قانون شکار و صید مصدوم شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آسیب و جراحت محیط بان سبزوار در اجرای قانون شکار و صید و رصد شکارچیان غیر مجاز خبر داد.

مهدی اله پور گفت: موتور سیکلت کاظم برهانی محیط بان پناهگاه شیر احمد سبزوار، در حین انجام ماموریت و تعقیب شکارچیان واژگون و وی دچار شکستگی پا و مصدومیت از ناحیه دست شد.

وی ادامه داد: حوالی ساعت۲۲ شب گذشته محیط بانان پاسگاه محیط بانی ضامن آهو واقع در پناهگاه حیات وحش شیر احمد متوجه حضور شکارچیان غیر مجاز موتورسوار در منطقه شده و بلافاصله عازم محل حضور شکارچیان شدند که شکارچیان به محض رؤیت محیط‌بانان فرار کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط‌بانان برای شناسایی متخلفان به منطقه رفته بودند که یک شکارچی با روشن کردن پروژکتور به سوی چشمان یکی از محیط‌بانان باعث شد، کنترل خود را از دست داده از مسیر خارج و به تپه کنار راه بین مزارع برخورد کند.

اله پور افزود: متأسفانه در این حادثه محیط‌بان برهانی از موتور واژگون و از ناحیه پا دچار شکستگی و مصدومیت شد، که بلافاصله طی تماس تلفنی با اورژانس، به بیمارستان برای مداوا اعزام شد و در حال حاضر شرایط عمومی وی مساعد و تحت درمان است.

گفتنی است: شناسایی شکارچیان غیر مجاز و ارجاع تخلف نامبردگان به مقام قضایی در دست پیگیری است.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد با حدود ۲۵ هزار هکتار وسعت به فاصله ۱۵ کیلومتر از سبزوار قرار گرفته‌ است.

این منطقه در سال۱۳۷۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد. بیش از یک دهه حفاظت سبب ارتقای ارزش‌ها و غنای منطقه شد و به همین دلیل در اردیبهشت ۸۱ بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده شایسته احراز عنوان پناهگاه حیات وحش کویر تشخیص داده شد و بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست به پناهگاه حیات وحش کویر "شیر احمد" تغییر نام داد.

گونه‌های مهم جانوری پناهگاه عبارتند از آهو، جبیر، خرگوش، سیاه‌گوش، گربه وحشی، کفتار، گرگ، سنجاب زمینی، همستر دم دراز، خارپشت ایرانی، خفاش بال سفید، عقاب شاهی، عقاب طلایی، کرکس، دلیجه، سارگپه، بالابان، کبک، هوبره، شاه بوف، سهره، پرستو و گونه‌های گیاهی منطقه نیز تاغ، گز، درمنه، اسپند، خارشتر، اتریپلکس و اسکنبیل را شامل می‌شود.

برچسب ها: محیط بان ، شکارچیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
شکارچی = داعشی خطرناک
آخرین اخبار