کمک بلاعوض و نامحدود دولت برای تغییر روش آبیاری

دولت برای تغییر سیستم آبیاری از سنتی به مدرن در هر هکتار ۱۹ تا ۵۴ میلیون تومان کمک بلاعوض و بدون محدودیت پرداخت می‌کند.

علیرضا علیزاده مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اجرای روش‌های آبیاری نوین عاملی مهم برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود است، گفت: دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین با هدف کاهش اثرات ناشی ازخشکسالی، حل مشکلات آبی و حمایت از کشاورزان اعتبارات نامحدودی را به بخش آبیاری‌های نوین اختصاص داده است.

او افزود: این تسهیلات بلاعوض برای آبیاری قطره‌ای ۵۴ میلیون تومان و در آبیاری بارانی با توجه به نوع سیستم آبیاری از ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان در هر هکتار است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: برای اجرای آبیاری کم فشار که شامل انتقال آب با لوله است نیز به ازای هر هکتار ۱۹ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه کشاورزان برای دریافت این تسهیلات باید مجوز بهره برداری از آب و زمین را داشته باشند، گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت وجود ندارد و هر چه مساحت اجرای طرح آبیاری بیشتر باشد کمک بلاعوض بیشتری نیز پرداخت می‌شود.

او افزود: کشاورزانی که پروانه بهره برداری از منابع آبی دارند برای برخورداری از این تسهیلات به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستان‌ها یا مدیریت جهاد شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران افزود: این تسهیلات فقط به مالکان زمین پرداخت می‌شود و کسانی که زمین را اجاره کرده اند مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار