انتشار فراخوان دومین سوگواره سرود شمیم اربعین در چهارمحال و بختیاری

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از انتشار فراخوان دومین سوگواره استانی سرود با عنوان شمیم حسینی در استان در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

محمدرضا مظاهری گفت: سوگواره شمیم حسینی با موضوعات رویداد اربعین، شخصیت و سیره عملی امام حسین (ع)، ایثار وشهادت (دفاع مقدس، مدافعان حرم)، امر به معروف ونهی از منکر، شهدای کربلا است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ آذرماه سالجاری آخرین مهلت ارسال آثار است، گفت: اختتامیه این سوگواره ۲۶ آذر ماه سال‌جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار خواهد شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های سرود استان و اعضای کانون‌های مساجد باید آثار خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره و یا در شبکه‌های اجتماعی به شماره ۰۹۱۰۰۲۱۰۵۴۳ ارسال کنند.

مظاهری اظهارداشت: ایجاد انگیزه رقابت سالم در میان نوجوانان و جوانان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تولید سرود‌های فاخر، اشاعه و گسترش فرهنگ ناب ایثار و وشهادت، ترغیب وتشویق مربیان هنرمندان فعال استان برای تولید آثار ارزشمند سرود با محوریت اربعین و شهدای کربلا از جمله اهداف برگزاری دومین سوگواره استانی (شمیم اربعین) در استان است.

به گفته وی، کشف و شناسایی استعداد‌های برتردر زمینه سرود و معرفی ظرفیت‌های ارزشمند هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری استان از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

وی افزود:هم‌اکنون چندین گروه سرود در مراکز فرهنگی و هنری مساجد استان فعال است که توسعه این گروه‌های سرود و همچنین توسعه روحیه مشارکت و کار گروهی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار