سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل:

جهاددانشگاهی اردبیل آماده ایفای نقش برای توسعه صنعت گردشگری استان است

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری با علم و فناوری امکان پذیر است گفت: آماده ایفای نقش در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان هستیم.

حسام رسولی ۵ شهریور در نشست هم اندیشی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، با اعلام این مطلب گفت: جهاددانشگاهی کاربست علم و فناوری را برای حل مسایل و پیشرفت جامعه در کانون توجه قرار داده است و برای توسعه صنعت گردشگری نیز می‌توان از ظرفیت علمی و فناوری شبکه جهاددانشگاهی بهره برد.

او با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری همواره در اولویت برنامه توسعه‌ای استان بوده است ادامه داد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی بصورت شبکه‌ای در کشور فعالیت می‌کند می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه این صنعت در استان و کشور استفاده نماییم.

رسولی افزود: برنامه توسعه‌ی گردشگری خارجی در استان باید انعطاف‌پذیر باشد تا علاوه بر کشور همسایه، برقراری ارتباط با سایر کشور‌های هدف نیز مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح جامع گردشگری استان اردبیل توسط جهاددانشگاهی، همکاری در حوزه نشر، نوآوری و شتابدهی کسب و کار، گردشگری سلامت، آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی، افکارسنجی و پژوهش‌های کاربردی را از دیگر زمینه‌های همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل عنوان کرد.

در ادامه این نشست حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز بازنگری طرح جامع گردشگری استان را اولویت اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: این طرح هرچه علمی‌تر، واقعی‌تر و عمگرایانه‌تر باشد به همان میزان در آینده بر صنعت گردشگری تاثیرگذاری خواهد داشت.

محمدی ادیب از برگزاری همایش بین المللی گردشگری سلامت با محوریت استان اردبیل در سال جاری در اردبیل خبر داد و گفت: در این زمینه و برای برگزاری بهتر این همایش از جهاددانشگاهی درخواست همکاری داریم چرا که نتیجه این همایش در برنامه‌ریزی آتی استان تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار