کرسی نمایندگی مجلس در خراسان شمالی افزایش یافت

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت:با تقسیم کشوری و افزایش دو شهرستان به شهرستان‌های استان، افزایش یک کرسی به کرسی‌های نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون شورا‌ها تصویب شده است.

حسن ناهیدی با اشاره به تعداد متقاضیان در مرحله پیش ثبت نام گفت: برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بیش از ۱۱۱ نفرثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبل سه برابر افزایش داشته است.

وی افزود: ۵۰ درصد ثبت نام کنندگان این دوره زیر ۴۵ سال سن دارند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

ناهیدی میانگین آمار ثبت نام بانوان در کشوری را ۱۳ درصد و در استان خراسان شمالی را ۱۷ درصد ذکر کرد و گفت: در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان میانگین ثبت نام بانوان ۲۲ درصد است که از بانوان اهل سنت هم حضور دارند و خراسان شمالی چهارمین حوزه انتخابیه کشور در ثبت نام بانوان است.

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای زائران اربعین حسینی هم گفت: تاکنون ۱۸ هزار نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت کردند که از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار نفر وارد عراق شده اند.

ناهیدی با اشاره به استقرار ۱۵ موکب از خراسان شمالی برای ارائه خدمات به زائران اربعین، گفت: از این تعداد ۱۲ موکب در عراق و سه موکب نیز در مرز خسروی مستقر و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ گذرنامه بدون اعتبار در استان تمدید شد، گفت: وجود بسیج جامعه پزشکی، غذای گرم روزانه برای ۲۳ هزار نفر و کمک‌های امدادی از مهم‌ترین خدمات هر یک از مواکب استان است.

برچسب ها: مجلس ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.