شکست نزدیک تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ساحل عاج

دومین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ در جاکارتا اندونزی برابر دومین تیم آفریقا ساحل عاج برگزار شد.

دومین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ در جاکارتا اندونزی برابر دومین تیم آفریقا ساحل عاج برگزار شد. تیمی که به بردن آنگولا افتخار می‌کند و قدرت بدنی بالایی دارد. 

تیم ملی در حالی به این دیدار رفت که بازی اول خود را با نتیجه ۱۰۰ بر ۵۹ به برزیل واگذار کرده بود. همچنین ساحل عاج برابر اسپانیا ۹۴ بر ۶۴ در آغاز جام جهانی شکست خورد.

ترکیب شروع کننده ایران 

بهنام یخچالی، پیترگریگوریان، حسن علی اکبری، محمد امینی و جلال اقا امیری

کوارتر اول ۲۰ بر ۱۵ ایران

بازی با خطا زیر حلقه ایران و دو امتیاز پنالتی حریف شروع شد و پرتاب بهنام یخچالی وارد سبد نشد تا حمله بعدی به سود ساحل عاج باشد. اما قفل سبد برای پیتر گریگوریان ابتدا از ایران شکست. سرعت بالای بازی و بلاک‌های زیر حلقه توصیف دقایق اول وقت ابتدایی بازی بود. سه امتیاز محمد امینی نتیجه را ۱۱ بر ۹ ثبت کرد. در این دقایق ارسلان کاظمی هم به زمین آمد، اما پرتاب بی نقص محمد امینی سه امتیاز به تیم ایران داد تا ۱۲ بر ۱۱ ایران پیش بیفتد. میثم میرزایی نقش ناجی زیر حلقه ایران را بازی می‌کرد و بلاک هایش جلوی امتیاز آوری سولو دیابت ستاره حریف را می‌گرفت. حفظ نتیجه ادامه داشت و سجاد مشایخی دو امتیاز دیگر به اندوخته ایران اضافه کرد.

جواب پرتاب نیسر زوزو با اقدام ارسلان کاظمی همراه بود و سپس نوید رضایی فر دوباره شوت موفق دو امتیازی داشت تا نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به وقت استراحت اجباری ساحل عاج در یک دقیقه پایانی کوارتر اول منجر شود. بعد از وقت استراحت پرتاب محمد امینی باز هم اختلاف را بیشتر کرد. او در کوارتر اول با کسب ده امتیاز بیشترین امتیاز را برای ایران کسب کرد. نتیجه این کوارتر ۲۰ بر ۱۵ برای شاگردان هاکان دمیر ثبت شد.

کوارتر دوم ۲۲ بر ۱۵ برای ساحل عاج

وقت دوم با آسیب دیدگی ارسلان کاظمی و خروج از ترکیب در کنار سه امتیازی زوزو برای ساحل عاج آغاز شد.دفاع ناموفق میثم میرزایی به امتیاز تساوی ساحل عاج و وقت استراحت ایران منجر شد.این اولین وقت استراحت هاکان دمیر بود.

سولو دیابت یک تنه در ادامه ساحل عاج را پیش انداخت و زوزو کارش را تکمیل کرد. ترکیب حامد حدادی که برای اولین بار به زمین آمد در کنار بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی اجازه زیاد شدن اختلاف را نداد و محمد امینی با پیتر گریگوریان کار با تجربه های تیم را با سرعت شان تکمیل کردند. ثانیه های آخر نیمه اول با وقت استراحت ساحل عاج همراه شد و بعد از آن پنالتی های بهنام یخچالی به ثمر رسید تا بازی بعد از دو کوارتر با نتیجه ۳۷ بر ۳۵ برای ساحل عاج تمام شود.این وقت از بازی نوبت جبران بسکتبالیست های حریف بود و آنها ۲۲ بر ۱۵ پیش افتادند.

بهنام یخچالی و محمد امینی با ده امتیاز بیشترین امتیاز را برای ایران گرفتند و زوزو با ۱۲ امتیاز در صدر امتیازات ساحل عاج ایستاد.

کوارتر سوم ۲۱ بر ۱۷ برای ایران

بازیکنان ایران نیمه دوم را برای جبران شروع کردند و ابتدا میثم میرزایی اقدام موفقی داشت اما وقتی توپ های شاگردان هاکان داخل سبد نشد او وقت استراحت گرفت اما توصیه های او افاقه نکرد و اختلاف با توپ دزدی و پاس های بدون خطای بازیکنان ساحل عاج بیشتر شد. در این دقایق هاکان برای نباختن دیدار حساس تیمش به ترکیب با تجربه ترها پناه برد و بالاخره حدادی، ارسلان، بهنام، سجاد و نوید رضایی فر را در کنار هم گذاشت.

این کار جواب داد و سه امتیازی بهنام یخچالی در نهایت نتیجه را به سود ایران تغییر داد و با یک امتیاز ۵۲ بر ۵۱ پیش افتادیم.در همین لحظه دژوان وقت استراحت گرفت. دو پرتاب پنالتی حدادی و جواب سه امتیازی جین دالی بازیکن شماره ۷۷ ساحل عاج نتیجه را به تساوی ۵۴ بر ۵۴ رساند. نوید رضایی فر با شوت دو امتیازی بی نقصش وقت سوم را به سود ایران تمام کرد. تا این وقت ۵۶ بر ۵۴ برای ایران و با حساب ۲۱ بر ۱۷ در کوارتر سوم باز هم به سود شاگردان هاکان دمیر تمام شود. در پایان این وقت بهنام یخچالی همچنان با ۱۶ امتیاز بیشترین امتیاز را به نام خود زد.

کوارتر چهارم ۱۷ بر ۱۳ برای ایران

وقت آخر بازی با حمله‌های سریع ساحل عاج و شوت‌های ویران کننده زوزو همراه بود تا این تیم به اختلاف یک امتیاز با ایران برسد. اما روند بازی به سمتی رفت که حملات تیم دمیر بالاخره بیشتر جواب داد و آن‌ها عملکرد موفق تری داشتند.

اواسط کوارتر آخر ایران با دو امتیاز پیش بود که دمیر ترجیح داد تا وقت استراحت بگیرد چرا که اقدام‌های بازیکنان ایران منجر به امتیاز نمی‌شد، اما ایران در همان امتیاز همچنان بعد از وقت استراحت ماند و تیم مقابل بودند که با اختلاف سه امتیاز پیش افتادند. یک دقیقه به پایان بازی سه امتیازی بهنام یخچالی نجات بخش شد و بازی ثانیه‌هایی به تساوی ۶۶ رفت، اما لحظاتی بعد حمله ساحل عاج جواب داد و آن‌ها با شوت سولو دیابت پیش افتادند تا هاکان وقت استراحت بگیرد. دو امتیاز برتری ساحل عاج لحظات آخر را حساس‌تر کرد و در چهل ثانیه پایانی ارسلان کاظمی پنالتی اولش را از دست داد، اما اقدام دومش موفق بود تا اختلاف به یک امتیاز برسد. پرتاب موفق سجاد مشایخی نتیجه را به ۶۹ بر ۶۸ در ۱۳ ثانیه پایانی تغییر داد و سرمربی ساحل عاج در این لحظه وقت استراحت گرفت. خطای محمد امینی دو پرتاب به دیابت داد و هاکان تکنیکال فول گرفت. او هر دو را به ثمر رساند. شش ثانیه آخر اقدام ناموفق بهنام یخچالی را به همراه داشت و بازی با نتیجه ۷۱ بر ۶۹ تمام شد.

حامد حدادی باز هم بهترین بازیکن میدان برای ایران شد.

سومین دیدار ایران در جام جهانی روز چهارشنبه برابر اسپانیا از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی و ساعت ۱۷ به وقت تهران برگزار می‌شود.

بازی بعدی گروه G از ساعت ۱۷ به وقت تهران جدال حساس و جذاب بین برزیل و اسپانیا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار