گازرسانی به سه هزار و ۸۶۵ خانوار روستایی لرستان از محل مصوبات سفر انجام شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: گازرسانی به سه هزار و ۸۶۵ خانوار ساکن در ۱۱۳ روستای استان به عنوان مصوبه سفر آذرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور، اجرایی شد.

کرم گودرزی اظهار داشت: این مصوبه در همان سال نخست اجرایی و برای انجام آن یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی تعداد مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان در حوزه گازرسانی را پنج مورد عنوان کرد و افزود: گازرسانی به واحد تولیدی و اقتصادی آهک صنعتی هیدراته پلدختر نیز با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال اجرایی و در این راستا گاز مورد نیاز کارخانه با انشعاب خط ششم سراسری تامین و ایستگاه تقلیل فشار نیز راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: تفاهم نامه مصوبه لوله کشی گاز منازل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی لرستان نیز به عنوان نخستین استان منعقد و ۸۳۳ خانوار جهت گازکشی منازل تعیین شد که تاکنون سازمان بهزیستی استان بیش از ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال پیش پرداخت دریافت کرده و کمیته امداد نیز صورت وضعیتی به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال ارائه کرده است.

گودرزی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای مصوبه گازرسانی منازل مددجویان تامین شده است، اضافه کرد: تسریع در اتمام گازرسانی به شهر " شول آباد" الیگودرز مصوبه مورد تاکید رییس جمهور و شرکت ملی گاز است که اکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت دارد و تا قبل از مهرماه امسال آماده بهره برداری می شود.

گازرسانی به سه هزار و ۸۶۵ خانوار روستایی لرستان از محل مصوبات سفر انجام شد

وی بیان کرد: پیمانکار قبلی این پروژه به دلیل قصور و کوتاهی، خلع ید شد و این طرح هم اکنون با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال و پیش بینی بهره مندی سه هزار و ۵۵۵ نفر در قالب یک هزار و سه خانوار ساکن در مسیر اجرای طرح در حال انجام است و در مراحل نهایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان همچنین گفت: طرح گازرسانی به شهر جدید تیتکان بزنوید الیگودرز نیز از دیگر مصوبات سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان در ۲ فاز جداگانه و با مجموع اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است و خرداد سال آینده آماده بهره برداری می شود تا با تحقق این مهم، ۴۱۵ خانوار مستقر در این محور از نعمت گاز بهره مند و تمامی ۳۳ شهر لرستان از خدمت گاز برخوردار شوند.

به گفته گودرزی در حال حاضر پرداخت مطالبات پیمانکاران شرکت گاز لرستان به روز شده و این شرکت بدهی به پیمانکاران ندارد ، همین امر باعث انگیزه پیمانکاران و تسریع در اجرای طرح های گازرسانی شده است.

همچنین گفت: بهره برداری از طرح گازرسانی به ۱۵۳ روستا، واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان همزمان با هفته دولت در این استان آغاز شده است و در این مدت افتتاح و بهره برداری گازرسانی به ۷۵ روستا، ۷۸ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی و ساختمان اداری اشترینان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اعتبار اجرای این طرح ها را ۸۹۰ میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: عملیات اجرایی ۴۵ روستا و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد با ۴۵۰ میلیارد ریال نیز در این هفته آغاز خواهد شد و تعهد گازرسانی روستایی لرستان برای سال ۱۴۰۲ در نیمه اول، محقق می شود.

گودرزی تصریح کرد: برای اجرای طرح های هفته دولت در لرستان ۱۵۷ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن و فلزی به همراه احداث سه عددایستگاه تقلیل فشار انجام شده است.

منبع: ایرنا

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.