۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرمت حفاظتی بیش از ۱۳ بنای تاریخی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان آغاز شده است.

رضا کیخواه آریا اظهار کرد: در راستای حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد تا برخی از بناهای تاریخی در منطقه سیستان شامل کوه خواجه، ارگ ورمال، آسبادهای منطقه سیستان، بافت سه کوهه و قلعه‌ نو مرمت شوند.

وی تصریح کرد: در این زمینه برخی از بناهای تاریخی منطقه بلوچستان همچون قلعه ناصری، قلعه بمپور، موزه چابهار و مقابر جالق نیز در دست مرمت و بازسازی حفاظتی قرار دارند.

این مسوول افزود: در تداوم پروژه‌های مرمت حفاظتی چهار بنا عملیات آنها در حال انجام بوده که در شهرستان‌های زابل، خاش، نیکشهر و چابهار قرار دارند.

به گفته سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان؛ بهسازی و ساخت ساختمان، محوطه‌سازی و اجرای طرح حفاظتی آبراهه و نقش‌ برجسته‌های کوه خواجه در سطح استان از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی به تلاش و همت بالای گروه‌های مردمی در حفظ آثار تاریخی شهرها و روستاها اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های مردمی، دوستداران میراث‌فرهنگی و کسانی که توانایی همکاری با ما دارند استفاده کنیم بدان جهت که امروز مردم در نگهداری و حفظ آثار باستانی حساسیت داشته و احساس مسوولیت می‌کنند و به این باور رسیده‌اند که بناهای تاریخی هویت ملی آن‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار