فراخوان سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم اعلام شد

دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم با اعلام فراخوان این جشنواره گفت:خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم می‌توانند تا ۳۰ مهرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

مهدی بخشی سورکی، با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم گفت: خانه مطبوعات استان قم با حمایت و همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همچنین همراهی و مشارکت فعالانه اهالی رسانه این استان؛ سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم را برگزار می‌کند.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم عنوان داشت: دبیرخانه جشنواره از تمامی روزنامه نگاران اعم از نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم دعوت می‌کند، تا آثار خود را بر اساس ضوابط و قوانین اعلام شده به دبیرخانه ارسال کنند.

بخشی سورکی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: فراهم آوردن زمینه و ایجاد رقابت سالم و بروز استعداد‌های اهالی رسانه استان، ارزیابی مهارت‌های رسانه‌ای و شناساندن و معرفی برترین‌های رسانه استان، ترغیب اهالی رسانه به سمت مطالبه گری و افزایش قدرت تأثیرگذاری رسانه‌ها، گرایش رسانه‌ها به تولید محتوی مؤثر و اثر بخشی به آثار و معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای استان از جمله اهداف این جشنواره است.

بخشی، گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود و بخش‌های اصلی شامل خبر، تیتر، گزارش (شامل گزارش خبری و تحلیلی)، گزارش تصویری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله و صفحه آرایی است.

او ادامه داد: بخش ویژه با محوریت موضوعات جهاد تبیین (حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت و امیدآفرینی)، استکبارستیزی و فرهنگ شهروندی است که در این بخش تولیدات در قالب گزارش پذیرفته می‌شوند.

 دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم با اشاره به برخی از ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره بیان داشت: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ تولید و منتشر شده باشند.

بخشی، بیان کرد: آثار این جشنواره صرفاً از طریق سایت qom.pressfestival.ir پذیرش می‌شود و اصحاب رسانه می‌بایست با ورود به این سامانه، ثبت نام کرده و با اخذ کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم افزود: هر متقاضی مجاز به شرکت در ۳ بخش از جشنواره اعم از بخش‌های اصلی و ویژه است در بخش اصلی هر شرکت کننده می‌تواند در ۲ قالب و در هر قالب ۲ اثر را بارگذاری کند و در بخش ویژه نیز هر شرکت کننده می‌تواند ۲ اثر با موضوعات اعلامی را ارسال کند.

بخشی با اشاره به جوایز این جشنواره بیان کرد: به نفر اول در هر بخش اصلی تقدیرنامه، تندیس، تقدیر نامه و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم در هر بخش اصلی تقدیرنامه و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم در هر بخش اصلی تقدیر نامه و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی می‌باشد.

او ادامه داد: در بخش ویژه نیز به ۷ اثر برگزیده در موضوعات یاد شده تقدیرنامه و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم گفت: داوری بخش اصلی و ویژه سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

بخشی، با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ۳۰ مهرماه امسال است گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بتوانیم مراسم اختتامیه را تا پایان فصل پاییز امسال برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار