طالبان کارت‌ مصونیت برای شخصیت‌های سیاسی پیشین توزیع می‌کند

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان ضمن توزیع کارت مصونیت برای شماری از شخصیت‌های سیاسی پیشین گفت طالبان تلاش می‌کند برای  شخصیت‌های سیاسی سابق باقی مانده در کشور، شرایط زندگی مطمئن را فراهم سازد.

طالبان اعلام کرد شماری از مقامات دولت سابق افغانستان از جمله نمایندگان پارلمان، مقامات نظامی و شخصیت‌های علمی از سوی کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان کارت مصونیت دریافت کرده‌اند.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان از توزیع کارت مصونیت برای شماری از اعضای پارلمان، ژنرال‌ها و شخصیت‌های علمی دولت سابق خبر داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، مولوی ذاکر، رئیس دبیرخانه کمیسیون تماس و رئیس دفتر معاونیت سیاسی نخست‌وزیر طالبان در این مراسم گفت: طالبان تلاش می‌کند برای  شخصیت‌های سیاسی سابق که در کشور باقی مانده‌اند، شرایط زندگی مطمئن را فراهم سازد.

ذاکر افزود: براساس دستورکار جدید کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان، کارت‌های مصونیت برای شخصیت‌های سیاسی پیشین توزیع می‌شود و علاوه بر چهره‌های سیاسی که از خارج از کشور می‌آیند، چهره‌های سیاسی سابق باقیمانده در کشور نیز می‌توانند این کارت‌ها را دریافت کنند.

پیش از این سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت ها اعلام کرد صدها شهروند افغانستان مقیم خارج فرم بازگشت به افغانستان را از طریق این کمیسیون دریافت کرده‌اند.

گفتنی است که تاکنون بعضی از مقامات دولت پیشین به دعوت این کمیسیون به افغانستان برگشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.