مسئولان امنیت سرمایه گذاری در استان کرمان را فراهم نمایند

معاون دادگستری کل استان کرمان گفت: باید نگاه و رویکرد مسئولین متولی برای استفاده هرچه بهتر ازظرفیت‌های استان کرمان تغییر کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: باید نگاه و رویکرد مسئولین متولی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، امنیتی و آموزشی برای استفاده هرچه بهتر ازظرفیت‌های استان کرمان تغییر کند و با اقدامات مناسب زمینه سرمایه گذاری پایدار را در استان کرمان فراهم کنند .

"سید مهدی قویدل" در نشست با فعالان بخش خصوصی با موضوع بررسی چالش‌ها و موانع توسعه و سرمایه گذاری استان کرمان اظهار داشت:حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و پرهیز از نگاه تک بعدی باید نهادینه شود تا با حمایت از این بنگاه‌ها به دنبال کادر سازی برای سرمایه گذاری‌های مهم و کلان باشیم. 


وی با بیان اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است گفت: همه دستگاه‌های متولی در حوزه مختلف اجرایی، فرهنگی بویژه رسانه‌ها و صدا سیما می‌توانند با ایجاد همگرایی و هماهنگی با راه اندازی پویشی، نسبت به معرفی تمامی ظرفیت‌های استان کرمان در سطح کشور و جهان اقدام کنند. 


این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: استان کرمان با بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین استان کشور از ظرفیت‌های قابل توجه و گسترده‌ای در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی ومحصولات متنوع کشاورزی، گردشگری وصنایع دستی و میراث فرهنگی و امکانات فوق العاده طبیعی در سطح کشور و حتی در سطح جهان برخوردار است، ولی متاسفانه به دلیل ضعف در اطلاع رسانی، این ظرفیت‌ها در سطح کشور و جهان معرفی نشده است. 


این مقام قضایی با اشاره به موضوع مهم امنیت در استان و اینکه چنانچه بخواهیم سرمایه گذار و کارآفرینان جهت سرمایه گذاری به استان کرمان روی آورند باید زمینه برقراری امنیت مناسب جهت سرمایه گذاری فراهم شود خاطر نشان کرد: پایه و اساس سرمایه گذاری دو مقوله فرهنگ و امنیت است که اگر بخواهیم بر این دو موضوع تمرکز کنیم نتیجه آن رشدسرمایه گذاری و توسعه پایدار خواهد بود، در موضوع فرهنگ باید به تغییر نگرش مردم و شهروندان و نیز آموزش و مهارت آموزی نیروی کار و تقویت و ارتقاء بهره وری مسئولین و کار کنان دستگاه‌هایی که متولی حمایت از سرمایه گذاری، کار آفرینی، اشتغال هستند توجه ویژه شود .


قویدل در ادامه گفت: با تشکیل تیم ویژه‌ای جهت رصد و پایش و عملیاتی کردن مصوبات شورای گفتگو و دستورالعمل‌ها و طرح‌های مربوطه جهت ظرفیت سنجی و حمایت از سرمایه گذاران و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از آن‌ها می‌توان نسبت به اولویت بندی زمینه سرمایه گذاری از نظرشاخص‌های مهمی از جمله داشتن توجیه اقتصادی و زیر ساخت مناسب و اهلیت اخلاقی و قانونی، گزینه‌های مناسب در استان کرمان انتخاب کرد. 


قویدل در پایان عنوان کرد: برای طرح‌های سرمایه گذاری باید پیوست فرهنگی و امنیتی تهیه و به آموزش صحیح نیروی کار به صورت ویژه اهمیت داده شود و همچنین بسیاری از دستگاه‌ها در زمینه چالش‌ها و موانع سرمایه گزاری توجیه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار