نشست کابینه دولت پاکستان برای بررسی توسعه تجارت دوجانبه با ایران برگزار شد

نشست اقتصادی کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست وزیر موقت این کشور با دستور کار بررسی آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های تجاری با جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

 نشست اقتصادی به ریاست «انوار الحق کاکر» نخست وزیر دولت موقت این کشور در اسلام‌آباد برگزار شد. 

وزیران دارایی، کشور، بازرگانی، اطلاع رسانی رئیس کل بانک مرکزی پاکستان و همچنین روسای گمرک، سازمان درآمد‌های ملی و مقامات ارشد بخش مرزی و مبارزه با قاچاق در این نشست گزارش‌هایی در خصوص وضعیت تجارت خارجی پاکستان و آخرین پیشرفت‌های درخصوص تجارت ایران و پاکستان ارائه دادند. 

نخست وزیر پاکستان همچنین آخرین تحولات مرتبط با سازوکار تهاتر و توسعه تجارت با ایران را مورد بررسی قرار داد.

  براساس این گزارش، وزیر توسعه و برنامه ریزی دولت انتقالی پاکستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت بازارچه‌های مرزی موجود بین دو کشور پیشنهاد داد تا زمینه‌های بیشتری مورد علاقه و همکاری دوجانبه بررسی شود.

 وی همچنین پیشنهاد کرد که سازوکاری برای تسهیل مبادلات تجاری آسان‌تر ایجاد شود. در این نشست همچنین کریدور‌های شرقی و غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر دو طرف راهبرد‌هایی را برای تقویت تجارت از طریق این کانال‌ها بررسی کردند. 

امسال حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان برای اولین بار از ۲ میلیارد دلار عبور کرد و پیش بینی می‌شود با عزم مقام‌های بلندپایه دو کشور برای افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه کمک به تسهیل و روان‌سازی تجارت مرزی در آینده نیز حجم تجارت دوجانبه به رقم ۵ میلیارد دلار افزایش یابد. 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اواسط ماه گذشته سفر رسمی به پاکستان انجام داد و در جریان این بازدید توافقات مهمی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی همچنین افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار