راه اندازی شرکت و کلاهبرداری هزار میلیاردی با پیش فروش خودرو

 فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک زوج کلاهبردار که با راه اندازی چند شرکت پیش فروش خودرو از ۷۰۰ مالباخته در البرز و سایر استان‌های کشور حدود یک هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سردارحمید هداوند گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده درگیری بر سر اختلافات مالی از کلانتری ۲۵ محمدشهر کرج به پلیس آگاهی استان، با بررسی پرونده صورت گرفتن یک کلاهبرداری کلان در سطح کشور توسط یکی از طرف های درگیری محرز شد.

او افزود: بررسی های کارآگاهان حاکی از این بود که فردی با همدستی همسرش با راه اندازی ۳ شرکت در زمینه پیش فروش خودرو و کسب سود، با جلب اعتماد مال باختگان از طریق تبلیغات گسترده در فضای مجازی و روزنامه های کثیرالانتشار در محدوده محمدشهر کرج مبالغ هنگفتی  را کلاهبرداری کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی  با اشاره به دستگیری یکی از کلاهبرداران توسط کلانتری و انتقال او به پلیس آگاهی، گفت: کلاهبردار اصلی پرونده که همسر متهم دستگیر شده بود پس از اطلاع از دستگیری همدستش در چندین استان دائما در حال نقل مکان بود، اما  پس از چندین هفته اقدام اطلاعاتی در نهایت نامبرده نیز در حین تردد در شهر کرج شناسایی و دستگیر شد.

او گفت: در بررسی مدارک موجود در شرکت کلاهبرداران مشخص شد که متهمان از یک هزار و ۲۴ نفر از شهروندان مبالغی حدود یک هزار میلیارد ریال را دریافت و به 324 نفر از آن ها خودرو را تحویل داده اند و پس از عدم توانایی در تحقق تعهدات خود قصد فرار داشتند که دستگیر شده اند.

سردار هداوند با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده ادامه دارد، گفت: با همکاری دستگاه قضائی ۲۷ شماره حساب مربوط به متهمان و شرکت هاي موصوف مسدود، ۱۲ خودرو گران قیمت و ۱۱ ملک اعم از زمین، ویلا و آپارتمان متعلق به کلاهبرداران نیز توقیف شد.

سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز یادآوری می کنیم که معمولا کلاهبرداران با وعده سودهای کلان و بادآورده به سوژه های خود نزدیک شده و به آن ها ضربه می زنند، بنابراین در مواجهه با افرادی که پیشنهادهای اغواکننده به شما می دهند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.