تعاونی‌ها پیشران در مردمی‌سازی اقتصاد

تعاونی‌ها به دلیل مردمی بودن می‌توانند بیشترین سهم را در اشتغال و سرمایه گذاری در استان داشته باشند.

حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: هم اکنون دو هزار تعاونی در استان وجود دارد که هزار و ۴۵ تعاونی با ظرفیت اشتغال ۱۲ هزار نفر فعال و مابقی غیر فعال است.

او افزود: دستگاه‌های خدمات رسان باید به بخش تعاون توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا عملکرد آن به نفع مردم است و از نظر اقتصادی نیز عدالت در آن بیشتر رعایت می‌شود.

حسینی بیان کرد: در استان در همه گرایش‌های اقتصادی تعاونی داریم به طور مثال در بخش کشاورزی ارزش افزوده خدمات در استان بالای ۵۰ درصد است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: ما در حوزه خدمات فعال‌ترین تعاونی‌ها را در استان داریم و به سمت این موضوع رفته‌ایم و حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز ظرفیت بعدی ماست که تعاونی‌های فعالی در این مورد در استان داریم.

او عنوان کرد: ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن باید در استان اول باشد، اما هم اکنون میزان درصد آن ۴ درصد است.

حسینی اظهار کرد: در تعاونی‌ها فعالیت‌ها به صورت مشارکت مردم و تماماً نتیجه آن به نفع معیشت مردم و بهبود اقتصاد استان است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: سهمی که تعاون در استان دارد رضایت بخش نیست، زیرا ما به دنبال توسعه و افزایش استفاده از تعاونی‌ها هستیم و از نتایج به دست آمده رضایت کامل نداریم و به دنبال استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت تعاونی‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار