استان اردبیل در جذب اعتبارات عمرانی جزو پنج استان برتر کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: این استان در جذب اعتبارات عمرانی جزو پنج استان پیشرو کشور است.

داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اجرای بیش از یک هزار و ۲۰۰ طرح کوچک و بزرگ در این استان خبر داد و گفت: ۱۸ طرح مهم استان در اولویت تکمیل قرار گرفته که راه‌آهن اردبیلمیانه، توسعه شبکه بزرگراهی، سد کوثر ، تکمیل و بهره‌برداری از سدعمارت و چندین طرح‌آبرسانی از جمله این طرح‌ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به افتتاح ۷۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت می گوید: در مجموع ۱۱۴ هزار میلیارد ریال بر ای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

به گفته او، ۶۲۴ مورد از این طرح‌ها عمرانی و ۵۵ طرح دیگر هم اقتصادی است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به پست ۶۳ کیلوولت، طرح‌های نهضت ملی مسکن، احداث بزرگراه، خط انتقال دوم گاز اردبیل و خط انتقال گاز از اردبیل به گرمی و از اصلاندوز به گلخانه‌ها اشاره کرد.

شایقی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های بزرگراهی استان افزود: در سال‌های اخیر برای راه‌های مواصلاتی استان با هدف ارتقا به بزرگراه نظیر جاده اردبیل – سرچم، تونل حیران، کلور – درام و گرمی – بیله‌سوار چهار تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع از طریق ردیف‌های ملی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تشریح آخرین وضعیت تامین منابع مالی راه‌آهن اردبیل میانه اظهار کرد: امسال ۱۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال به راه‌آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته است که بیش از ۲ برابر اعتبار مصوب می‌باشد.

شایقی افزود: راه‌آهن اردبیل- میانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای این طرح هزینه خواهد شد تا در جریان سفر آتی ریاست‌جمهوری به استان، مطالبه ۱۸ ساله مردم این خطه محقق شود.

او در ادامه با بیان اینکه ۱۰۳ هزار اردبیلی نیاز به مسکن دارند ، گفت: در استان اردبیل ۴۳۰ هزار خانوار وجود دارد که ۳۰۰ هزار خانوار آن دارای مسکن شهری و روستایی و ۱۳۰ هزار نفر فاقد مسکن و یا سرپناه هستند که با احتساب ساکنان مناطق بافت فرسوده و ثبت نام شده‌ها در طرح‌های قبلی در حال حاضر ۱۰۳ هزار نفر در این استان نیاز به مسکن دارند.

شایقی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت واحد مسکونی برای ۶۳ هزار خانوار شهری و ۱۶ هزار خانوار روستایی فراهم شده تا از تسهیلات و حمایت‌های دولتی بهره‌مند شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.