ذوالفقار نسب: ماهیت تیم ملی برابر بلغارستان مشخص می‌شود/عزیزی و افاضلی از حواشی دور باشند

یک کارشناس مطرح فوتبال گفت: به نظرم ماهیت تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از بازی دوستانه با بلغارستان مشخص می‌شود.

بیژن ذوالفقار نسب کارشناس فوتبال درباره بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر تیم ملی بلغارستان اظهار کرد: بلغارستان تیم اروپایی است و معمولا اروپایی‌ها به دلیل قدمت و علاقمندی مردم، فوتبال خوبی دارند. بلغارستان جزء کشور‌هایی هست که فوتبالش درجه دوم و سوم به حساب می‌آید، اما به نظر من گزینه خوبی برای بازی تدارکاتی تیم ملی محسوب می‌شود.

او افزود:  کادر فنی تیم ملی  باید در این بازی به شناخت خوبی از بازیکنان دست پیدا کند. به هر حال باید بازی را ببینیم تا بعد از آن تحلیل مناسبی از تیم ملی کشورمان و بلغارستان داشته باشیم. همچنین  ۶۰، ۷۰ درصد ماهیت تیم ملی کشورمان مشخص می‌شود.

ذوالفقار نسب درباره اینکه بازی‌های دوستانه با بلغارستان و آنگولا می‌تواند محک خوبی برای تیم ملی کشورمان باشد، گفت: صددرصد، هم ساختار تیم ملی و هم تک تک بازیکنان می‌توانند مورد ارزیابی قرار بگیرند. به نظرم بازی خوبی است و در زمان مناسبی هم برگزار می‌شود و امیدوارم که تیم ملی بتواند به اهداف خود در این بازی دست پیدا کند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه لیست تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به هر صورت در همه جای دنیا لیست تیم ملی نتیجه خاص سرمربی است. همین برگزاری بازی دوستانه با بلغارستان هم نظر قلعه نویی بوده است. اکثر بازیکنان را سرمربی تیم ملی  می‌شناسد و او مقدار آمادگی و عملکرد  رو به جلو ملی پوشان را بعد از بازی ارزیابی می‌کند.

او درباره دعوت نشدن سردار آزمون و حسین کنعانی زادگان به تیم ملی فوتبال گفت: به هر حال این‌ها جزء تصمیمات مهم کادر فنی است و تمامی تبعات این کار را در نظر می‌گیرند. من فکر می‌کنم در مورد کنعانی زادگان بسیار کار ارزنده‌ای کردند و سایر بازیکنان هم متوجه می‌شوند که باید تابع نظم تیم ملی باشند. همچنین  اگر برخی از بازیکنان  مشکلاتی از جمله آسیب دیدگی دارند باید لحاظ شود تا مشکلی برای تیم ملی ایجاد نشود.

ذوالفقار نسب درباره اینه نفراتی مثل مهدی قایدی و ابوالفضل جلالی به تیم ملی دعوت نشدند، گفت: من نمی‌توانم فکر قلعه نویی را بخوانم، اما قطعا براساس مصلحت و عملکرد فنی این تصمیمات را می‌گیرند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه خداداد عزیزی  و هومن افاضلی به عنوان مشاوره‌های فنی به تیم ملی اضافه شدند، گفت: به لحاظ عملکرد و ایجاد مشاوره فنی کار خوبی است و در همه جا دنیا وجود دارد. اعتقاد دارم که این ۲ نفر از موقعیتی که برایشان ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. استفاده این نفرات در گرو هوش و ذکاوتشان هم هست که باید کمک حال سرمربی تیم ملی باشند. هر ۲ نفر این ویژگی‌ها را دارند که بتوانند به لحاظ فنی کمک‌های لازم را به سرمربی تیم ملی کنند.   البته توصیه می‌کنم تا حد ممکن از حواشی  و مسائلی  که همیشه در کنار تیم ملی بوده است، به دور باشند و پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار