کاخ سفید: کره شمالی مذاکرات تسلیحاتی با روسیه را متوقف کند

کاخ سفید با درخواست از کره شمالی برای توقف مذاکرات با روسیه، گفت که پیونگ‌یانگ باید به تعهدات خود مبنی بر عدم ارسال سلاح به مسکو پایبند باشد.

انتشار گزارش‌های ادعایی مبنی بر سفر احتمالی رهبر کره شمالی به روسیه برای گفتگو درباره فروش تسلیحات، با واکنش دولت آمریکا همراه شد.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، کاخ سفید بامداد سه‌شنبه در این‌باره گفت: «ما احتمال می‌دهیم که مذاکرات روسیه و کره شمالی در مسکو در سطح فرماندهان کل قوا، درباره فروش تسلیحات به روسیه برگزار شود».

کاخ سفید همچنین افزود: «ما از کره شمالی می‌خواهیم مذاکرات خود با روسیه را متوقف کند و به تعهدات خود مبنی بر عدم ارسال سلاح به مسکو پایبند باشد».

پیش از این روزنامه «نیویورک تایمز» شامگاه دوشنبه مدعی شده بود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قصد دارد با سفر به روسیه، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار داشته باشد.

منابع آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به روسیه می‌رود و درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی می‌کند. دولت آمریکا پیش از این در تلاش برای فضاسازی علیه کره شمالی و روسیه، هشدار داده بود که ممکن است پیونگ‌یانگ تسلیحات بیشتری در اختیار روسیه قرار دهد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده شوند.

این ادعا‌ها پس از آن مطرح شده که سازمان اطلاعات کره جنوبی روز دوشنبه مدعی شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جریان سفری که به پیونگ‌یانگ داشت، پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی مشترک به کره شمالی داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار