آلمان: تلاش‌های ترکیه در خصوص کریدور غلات مهم است

وزیر خارجه آلمان ضمن مهم دانستن تلاش‌های ترکیه در توافق دریای سیاه، خواستار همکاری اروپایی‌ها برای صادرات غلات از اوکراین شد.

 آنالنا بربوک آنچه را که اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در به بازی گرفتن توافقنامه صادرات غلات خواند، تمسخرآمیز توصیف کرد و افزود: این اقدام بر فقیرترین مردم در سراسر جهان تاثیر می‌گذارد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره،بربوک در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه رومانی، افزود: تلاش‌های ترکیه برای از سرگیری اجرای توافقنامه صادرات غلات، اهمیت دارد. به علت سیاست پوتین، توافقنامه شکست خورده است و کشتی‌های حامل غلات نخواهند توانست آزادانه تردد کنند. ما به تلاش برای ایجاد راه‌های جایگزین ادامه می‌دهیم. ما بدون خستگی تلاش می‌کنیم. مسیر‌های همبستگی اروپایی یعنی انتقال غلات از خط آهن و کشتی‌ها، حلقه نجات برای صادرات جهانی غلات است. می‌خواهم از رومانی برای ادامه توسعه زیرساخت‌های این کشور تشکر کنم.

رئیس جمهور روسیه دیروز (دوشنبه) با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد و در کنفرانس مطبوعاتی که پس از مذاکرات دو جانبه برگزار شد، اعلام کرد که روسیه آماده احیای قرارداد غلات دریای سیاه است و «بلافاصله پس از اجرای همه توافقات در مورد لغو محدودیت‌ها در صادرات محصولات کشاورزی روسیه» این کار را انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار