منابع دیپلماتیک: هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست شورای حکام صادر نمی‌شود

به گفته منابع دیپلماتیک در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس، قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

«استفانی لیختنشتاین» خبرنگار مستقل مستقر در وین در پیامی در صفحه کاربری «ایکس» (توییتر سابق) به نقل از منابع دیپلماتیک وین نوشت که قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر نخواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی محرمانه به اعضای این سازمان مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است. 

لیختنشتاین با اشاره به نشست هفته آینده شورای حکام به نقل از منابع دیپلماتیک در وین در ایکس نوشت: «منابع دیپلماتیک وین می‌گویند که هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ریزی نشده است. در عوض سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس، آلمان) و ایالات متحده، در حال تدوین یک بیانیه مشترک هستند که قرار است آن را برای امضای مشترک کشور‌های دیگر ارائه دهند».

روز گذشته، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه گزارش آژانس اتمی را مشاهده کرده، نوشت: «در گزارش آژانس آمده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای ۶۰ دارد که رشد بسیار کندتری نسبت به آمار‌های قبلی دارد».

ایران همواره تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و روز پنجشنبه نیز شبکه «بلومبرگ» گزارش داده بود که برخی از مقام‌های هسته‌ای پیش‌بینی می‌کنند که داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران در حال تعدیل تولید اورانیوم با درصد غنای بسیار بالا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
مذاکره و توافق برای روجانی ممنوع بود
توجه کردین یه ماهه تحریم نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
چرا باید قطعنامه صادر کنند که مرض دارند مگه ما بودیم که از برجام خارج شدیم و تحریمها را با نادانی ادامه دادیم
غربیان و آژانس به ما مردم ایران بدهکارند
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
وای اگر قطعنامه آیی صادر کنند و ایران هم ترمزش بریده شود همچون انبارهای فراوان و شهرهای فراوان موشکی و پهپادی انبوهی از تاسیسات اتمی را هم خواهیم ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
واردات خودرو برقی را بصورت دهها ملیونی و برای هر شناسه ایرانی آزاد کنید اینکار هم برای ما مردم و هم صنعت کشورمان سودمند خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
بالاخره که صادرمیشه
همشکه که اینجوری نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۱۴:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
معلوم میشه رومیزشون پر قطعنامه وگزینست ودیگه جانداره.
آخرین اخبار