افزایش شفافیت با تغییرات تسعیر قیمت خوراک محصولات پتروشیمی و پالایشی‌ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییرات تسعیر قیمت خوراک محصولات پتروشیمی و پالایشی‌ها تاثیر قابل توجهی بر سودآوری و شفافیت صنایع خواهد داشت.

وفایی گفت: تعیین نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه بورس کالا براساس نرخ فروش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از ۲۸ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان که تاثیر قابل توجهی بر سودآوری و شفافیت صنایع خواهد داشت، فاکتور اصلی رشد بازار و شاخص کل در این هفته بود. خبری که نقش پررنگی در مثبت کردن بازار داشت.

به گفته او، بعد از رسمی شدن انتقال بلوک خودرو و انتظار برای بلوک بعدی که توسط بانک تجارت به فروش خواهد رسید، گروه خودرو هم از پرنوسان‌های هفته بود نزدیک آخر هفته کاری سهم‌های کوچک و متوسط جبران جاماندگی از سهم‌های بزرگ کم کم مورد توجه قرار گرفتند و بنظر می‌رسد کم کم شاهد چرخش بخشی از نقدینگی بازار و حرکت آن‌ها باشیم.

او افزود: حفظ ارزش معاملات در سطح قابل قبول حتی با توجه به تعطیلات پیش رو، همچنان برای روند فعلی بازار امیدوار کننده است. بنظر می‌رسد بازار نیم نگاهی به تسعیر ارزی دارایی‌های بانکی‌ها و سودی که از این محل شناسایی می‌کنند هم دارد که در ماه‌های پیش رو توسط بانک‌ها شفاف سازی صورت می‌گیرد.

او گفت: نکته مثبت تابلو‌های معاملاتی تجمع خریداران در منفی‌ها بود، که نشان می‌دهد حتی نوسان گیران و تریدر‌های کوتاه مدتی به دنبال جایگزینی سهام هستند و تمایلی به خروج از بازار وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار