کرملین:

پوتین و اردوغان هیچ توافقنامه‌ای امضا نکردند

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور روسیه و ترکیه، گفت: هدف اصلی این دیدار، تبادل نظر درباره روابط دوجانبه بود و روسای دو کشور قصد امضای هیچ سندی را نداشتند.

از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه درباره نشست روز گذشته ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در شهر سوچی، یادآوری کرد: دو طرف مذاکرات بسیار سازنده و ثمربخشی داشتند.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه با اشاره به توافق غلات خاطرنشان کرد که «دستیابی به توافقات مشخص بعید است».

وی تصریح کرد: توافق غلات فرایندی چندجانبه است که در حال حاضر به دلیل موضع کشور‌های غربی که مدت‌هاست از اجرای شرایط طرح غلات دریای سیاه خودداری می‌کنند، غیرممکن است.

پسکوف در واکنش به برکناری وزیر دفاع اوکراین اظهار داشت: تغییرات در دولت اوکراین، اکنون تاثیری بر ماهیت رژیم کی‌یف نمی‌گذارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از اظهار نظر درباره گزارش روزنامه نیویورک تایمز (NYT) مبنی بر اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ممکن است به زودی (اواسط ماه جاری میلادی) به روسیه سفر کند تا با پوتین دیدار کند، خودداری کرد.

اردوغان روز گذشته (دوشنبه ۱۳ شهریور) در شهر سوچی روسیه با پوتین دیدار و درباره موضوعاتی همچون قرارداد غلات، بحران اوکراین، ایجاد هاب گازی و ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای ترکیه با وی گفتگو کرد.

لازم به یادآوری است که همزمان با این تحولات، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین شنبه شب هفته جاری در سخنرانی ویدئویی خود از برکناری اولکسی رزنیکوف و جانشینی وی با رستم اومروف خبر داد.

این تصمیم از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) بزرگترین تغییرات در تشکیلات دفاعی این کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار